חצי שנה לאחר ההכרזה: בוטל המיזוג בין Endocare וגליל מדיקל; אנדוקר תירכש על-ידי EST Healthtronics

גליל, שהיתה אמורה להתמזג לתוכה, נותרה מחוץ לעסקה ■ מדובר במכה עבור גליל, אשר בוודאי כבר התנהגה בהתאם לתוכנית, כולל פיטורי עובדים והפחתת הדגש על רשת ההפצה בארה"ב

יותר מחצי שנה עברה מאז הודיעה חברת גליל מדיקל על מיזוג עם חברת אנדוקר האמריקנית והשוק כבר התייחס לעסקה כמובן מאליו, עד שהיום (ב') הודיעה השותפה האמריקנית על נטישת הכלה הישראלית מתחת לחופה וחתונה עם גורם אטרקטיבי יותר. חברת EST Healthtronics תרכוש את אנדוקר, אך גליל שהייתה אמורה להתמזג לתוכה נותרה מחוץ לעסקה.

זוהי מכה עבור גליל אשר בוודאי כבר התנהגה בהתאם לתוכנית, כולל פיטורי עובדים והפחתת הדגש על רשת ההפצה בארה"ב.

גליל ואנדוקר עוסקות שתיהן בטיפול בגידולים סרטניים באמצעות קור, עם דגש על תחום סרטן הערמונית. שתיהן נמצאות בשלב המכירות. בנובמבר 2008 הודיעו שתי החברות על מיזוג בין כמעט-שווים, כאשר גליל שהייתה פרטית מקבלת 48% מן החברה הממוזגת ואילו אנדוקר נותרת עם 52%. בהמשך, החברה הממוזגת הייתה אמורה לגייס עוד 16.25 מיליון דולר מן המשקיעים הקיימים של אנדוקר. עם ההודעה אמרו החברות כי העסקה תיסגר ברבעון הראשון של 2009, אך נראה כי תהליך סגירת העסקה קרטע ולא נסגר ובינתיים קיבלה אנדוקר את ההצעה הנוספת.

המשקיעים בגליל הם אלרון הבורסאית, הנסחרת בנאסד"ק ותל אביב, המחזיקה 21% מגליל מדיקל, פיטנגו, אינפיניטי, Astra, Investor AB, TM Partners, חברת לומניס, האיינג'ל חן בריר ואחרים.

גליל הוקמה ב-1997 ונחשבה בתחילת דרכה להבטחה גדולה בתחום הטיפול בסרטן. בהמשך הדרך נתקלה בקשיים בהחדרת המוצר לשוק, קשיים בהן נתקלו כל החברות בתחום. במחצית הראשונה של 2008 רשמה החברה הכנסות של 12.5 מיליון דולר ורשמה הפסד תפעולי של 7 מיליון דולר. אנדוקר רשמה במחצית הראשונה הכנסות של 16 מיליון דולר והפסד תפעולי של 3.8 מיליון דולר. המיזוג היה אמור לחסוך בעלויות ולהוביל את החברה הממוזגת ל-EBITDA חיובי תוך 18 חודשים.