44.1% מהמתווכים בבריטניה דיווחו על ירידה במחירי הבתים בחודש מאי - השיעור הנמוך ביותר מזה 18 חודשים

[למדור שוקי עולם] היקף היצוא מגרמניה ירד ב-4.8%, במונחים מתואמים עונתית, ל-63 מיליארד אירו ■ היקף היבוא לגרמניה התכווץ בשיעור חד יותר של 5.8% ל-53.9 מיליארד אירו - הירידה החדה ביותר מאז נובמבר 2008

מסקר של סוכנות RICS עולה כי מחירי הבתים בבריטניה התייצבו בחודש מאי. איגוד השמאים המלכותי בבריטניה פרסם כי 44.1% מהמתווכים דיווחו על ירידות במחירי הבתים בחודש מאי, השיעור הנמוך ביותר מזה 18 חודשים. 6% מהנשאלים אמרו כי מחירי הבתים עלו בעוד 52% מהנשאלים אמרו כי המחירים נותרו ללא שינוי. 42% אמרו כי המחירים ירדו מהחודש הקודם, השיעור הנמוך מאז נובמבר 2007.

עם זאת, במחלקת המחקר של FXCM ישראל מסבירים כי עוד מוקדם לדבר על התאוששות אמיתית בענף הנדל"ן הבריטי. יותר מכך, סקר איגוד השמאים המלכותי בבריטניה מראה כי ההתאוששות במחירים נובעת בעיקר בשל צמצום ההיצע ופחות בשל שיפור במצבו של השוק. לכן יהיה זה מוקדם לצפות להתאוששות אמיתית בשוויו של הנדל"ן הבריטי, התאוששות אשר היתה עשויה לתרום לגידול של הצריכה הצרכנית.

ובגוש האירו: העודף המסחרי של גרמניה התרחב ל-9 מיליארד אירו (12.45 מיליארד דולר) באפריל, לאחר שהיקף היבוא ירד בשיעור חד יותר מהיצוא. היקף היצוא ירד ב-4.8%, במונחים מתואמים עונתית, ל-63 מיליארד אירו. היקף היבוא התכווץ בשיעור חד יותר של 5.85 ל-53.9 מיליארד אירו - הירידה החדה ביותר מאז נובמבר 2008.

ההאטה בכלכלה העולמית שהובילה לירידה משמעותית בביקוש לסחורות מתוצרת גרמניה הכבידה על מכירת התוצרת התעשייתית, ענף הייצוא המוביל של גרמניה. משלוחי הסחורות ירדו ביותר מ-21% בשנה מאז העפילו לשיא באוקטובר 2008.

בינתיים, קרן המטבע הבינלאומית (IMF) צופה כי נפח המסחר העולמי יתכווץ ב-11% בשנה הנוכחית ויגדל בשיעור מאכזב של 0.6% בלבד בשנה הבאה.