לידר שוקי הון: גם אם צים מוערכת בשווי אפס, החברה לישראל שווה על פי מודל NAV כ-59% יותר מהמחיר שלה

יואב בורגן בעקבות העלאת מחירי ההובלה של Maersk: עברנו את תחתית השפל בענף ההובלה הימית במכולות ■ ממליצים "קנייה" עם מחיר יעד של 3,809 ש' למניה המשקף לה פרמיה של כ-70%

אמש דיווחה חברת Maersk הדנית, שהיא החברה הגדולה בעולם בתחום ההובלה הימית במכולות, כי היא מעלה תעריפים בקווי הסחר שלה מהמזרח הרחוק לאירופה (צפון אירופה והים התיכון), ומאירופה למזרח התיכון ולדרום אסיה. ההעלאה היא בסדר גודל של כ-300 דולר ל-TEU (יחידת מדידה השווה למכולה באורך 20 רגל), החל מה-1 ביולי.

יואב בורגן מלידר שוקי הון התייחס לחדשות אלו בהקשר של צים - חברת הספנות הנמצאת בבעלות פרטית של החברה לישראל , שבשליטת משפחת עופר.

בלידר שוקי הון ציינו כי אזור הסחר של אסיה-אירופה היווה את האזור השני בגודלו מבחינת פעילותה של צים ב-2008 (לאחר אזור הסחר הטרנס-פסיפי). ההעלאה הנ"ל מצטרפת להתבטאויות של מנכ"ל Maersk במהלך סוף השבוע שעבר, בדבר התייצבות בביקושים, ושיפור קל ברווחים מקווי הסחר העיקריים לעומת הרבעון הראשון.

בורגן ציין כי "לאחר ההתרסקות בתעריפי ההובלה הימית, על רקע מהשבר הכלכלי העולמי, הרי שבמהלך החודשים האחרונים אנו רואים התייצבות בתעריפי ההובלה במספר קווי סחר ימיים, עם העלאות מחיר מסוימות בסדרי גודל של עשרות-מאות דולרים. כלומר, בהחלט ייתכן ואנו קרובים, או כי כבר ראינו את תחתית השפל בענף ההובלה הימית במכולות במהלך הרבעון הראשון.

עוד ציינו בבית ההשקעות, כי לאחרונה דיווחה Maersk על נפילה בשיעור של 24% בתעריפי ההובלה ברבעון הראשון של 2009 (לעומת אשתקד), וכן על קיטון של 14% בכמויות המובלות. נזכיר, כי צים מצדה דיווחה על הפסד נקי של 119 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2009, על רקע צניחה של כ-33% בכמויות המובלות שלה במהלך הרבעון.

יחד עם זאת, הדגישו בלידר כי על רקע הבעיה הקשה של עודף היצע בתחום ההובלה במכולות, קשה לצפות להתאוששות משמעותית וברת קיימא בשוק זה במהלך 2009-2010.

מודל ה-NAV של לידר שוקי הון, אשר לוקח בחשבון את כל אחזקותיה הבורסאיות של החברה לישראל לפי שווי השוק שלהן, מגלם אפסייד של כ-71% לעומת שווי השוק הנוכחי של מניית החברה לישראל, וזאת לפי שווי משוער של 500 מיליון דולר לצים - השווי לפיו בוצעה הנפקת הזכויות בקיץ שנה שעברה. אם ניקח את צים לפי תרחיש קיצון של שווי אפס, הרי שגם אז מדובר בפרמיה של כ-59% לעומת מחיר המניה הנוכחי של החברה לישראל.

בלידר שוקי הון נותנים למניית החברה לישראל המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 3,809 שקל למניה המגלמים לה פרמיה של

המלצתנו "קנייה", עם מחיר יעד של 3,809 המשקף למניה פרמיה של כ-70% לעומת מחיר הפתיחה של המניה היום בבורסה בת"א.