ועדת הכלכלה של הכנסת תדון מחר (ד') בשורת תיקונים לחוק הגנת הצרכן האמורים לשפר את מעמדו של הצרכן מול חברות מסחריות.
אחד התיקונים נוגע לאפשרות ביטול עסקה לרכישת שירות מתמשך תוך 14 יום, כשבמסגרת התיקון יוכל הצרכן לבטל עסקה גם במקרה בו הוחל מיידית במתן השירות.
תיקון אחר נוגע לגודל ה"אותיות הקטנות" בפרסומות באמצעי התקשורת. תיקון החוק ירחיב את סמכויות שר התמ"ת לקבוע הוראות מדויקות לא רק בחוזים אחידים אלא גם בפרסום בשלטי חוצות, עיתונים וטלוויזיה. בכך ניתן יהיה למנוע פרסום סייגים באותיות זעירות המונעות מהצרכן את האפשרות להבין אותם.
תיקון נוסף נוגע להארכת הזמן בו יוכל צרכן לבטל עסקה כתוצאה מהטעייה או ניצול מצוקה. החוק כיום אינו מאפשר לצרכן לבטל עסקה בה רכש שירות (כמו אינטרנט, סלולר, שרותי רפואה דחופה ועוד). הרחבת הסעיף הרלוונטי תאפשר ביטול עסקה לרכישת נכס או למתן שירות, במקרה שהעסקה נקשרה עקב הטעיה או ניצול מצוקה.
לדברי סגנית שר התמ"ת, ח"כ אורית נוקד, כל תיקון נושא בחובו מהפכה של ממש. "אני בטוחה כי ועדת הכלכלה תבין כי דווקא בזמנים של משבר כלכלי יש לקדם את מעמדו של הצרכן", אמרה נוקד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.