את מי מנצח גוש הימין?

לא את הפלשתינים שתיכף מקבלים מביבי מדינה, מדינת ישראל היא זו שהימין מביס

מצב אירוני מנצחון גוש הימין: לפלשתינאים אין מה לדאוג, ביבי כבר מוכן לתת להם מדינה; לעומת זאת, המדינה שכן צריכה לדאוג לעתידה זו ישראל שהימין לא מפסיק להביס אותה.

אם גוש הימין ניצח, אז מי הפסיד? לפי כל הסימנים והמסרים המגיעים אלינו מלשכתו של ראש הממשלה, הוא הולך לקבל את עקרון שתי המדינות. כלומר, בענין הזה גוש הימין לא כל כך ניצח, למעשה הוא מפסיד לארה"ב.

מצד שני מסתמן נצחון אדיר של גוש הימין על המדינה. מצעד הנצחון החל כאשר גוש הימין הצליח להעמיס על הממשלה שרים וסגני שרים לא נחוצים לרוב; מצד שני לרוקן את בית הנבחרים והמחוקקים לטובת או לרעת הממשלה, והכנסת אינה יכולה לעשות את עבודתה כראוי; כלומר, הגוף האחד יותר מדי גדול, השני יותר מדי קטן נצחון בהחלט מרשים.

אתמול זכה גוש הימין בנצחון סוחף נוסף הפעם על מערכת המשפט. מכאן ואילך יהיה תהליך מינוי שופטים בידיהם של אנשי גוש הימין המנצח, שחלקם הם בעצמם פורעי חוק בהתנחלויות ובמאחזים. הדבר האחרון שהחבר'ה האלה רוצים זה בית משפט שיחסום את השור העברייני-ימני-דתי בעברותיו ובהתפרעויותיו. אחד מהממנים החדשים של שופטים הוא דוד רותם מישראל ביתנו שהיה היועץ המשפטי של מועצת יש"ע הידועה בקנאותה לשמירת החוק והסדר במדינה ובתמיכתה במוסדות המשפט בארץ.

לצדו של רותם יישב בועדת המינוי אורי אריאל, שכחבר כנסת הוא אחד הטובים שבהם. הבעיה שהוא גם מצטיין ועקבי בשאיפתו המוצהרת לשנות את פני בית המשפט ולא לכוון ליברלי. השורה התחתונה היא שיש עכשיו ועדה שיהיה קשה מאד למנות בה שופט שלא יישא חן וחסד מלפני גוש הימין- שכזכור ניצח.

מצב אירוני יצר נצחון הגוש: לפלשתינאים אין מה לדאוג, כי די בנאום אחד של אובאמה כדי שביבי יתן להם מדינה מטעמו של הגוש המנצח; לעומת זאת, מי שכן צריך לדאוג לעתיד מדינתו זה אנחנו. אז בסוף אולי באמת תהיה מדינה אחת לשני עמים ונצחון הימין יהיה מושלם.

עימות או פיוס?

הכותרת הראשית היום (ג) בהארץ: "הנשיא אובמה חותר לעימות עם ישראל"; בידיעות אחרונות: "שיחת פיוס בין נתניהו ואובמה".