ההשקה המוצלחת של ה-Pre לא מנעה ירידה במניית Palm

המכשיר החדש, שמבשר עבור רבים את חזרתה המצופה של Palm לשוק הטלפונים הסלולריים החכמים ועשוי לקרוא תיגר על שליטתם של ה-iPhone של אפל והבלקברי של RIM בתחום, אזל ברבות מנקודות המכירה

למרות מה שכונה בוול סטריט כהשקה מוצלחת של מכשיר ה-Pre החדש, צנחו מניותיה של חברת Palm, יצרנית המכשיר, ב-6% במהלך יום המסחר אתמול בבורסה בניו-יורק.

המכשיר החדש, שמבשר עבור רבים את חזרתה המצופה של Palm לשוק הטלפונים הסלולריים החכמים ועשוי לקרוא תיגר על שליטתם של ה-iPhone של אפל והבלקברי של RIM בתחום, אזל ברבות מנקודות המכירה.

בשבוע האחרון עלו מניות Palm באופן מרשים והגיעו עד לשווי של 14 דולר למניה. מאז ינואר האחרון, עת הודיעה החברה על השקתו הצפויה של המכשיר החדש הכפילו מניות החברה את שווין פי ארבעה. עם זאת, אתמול כאמור ירד ערכן של מניות החברה ושווין בתום יום המסחר עמד על 12.16 דולר.

"Palm השלימו השקה מוצלחת של ה-Pre בצעד של להיות או לחדול עבורם", אמר אתמול (ב') ג'ים סובה, אנליסט בסיטיגרופ. Palm הייתה אחת מחלוצות שוק הטלפונים הסלולריים החכמים שהחל להתפתח לפני שנים אחדות, אך היא לא השכילה לנצל את זכות הראשונים שלה לאורך זמן ואיבדה את ההובלה בתחום ל-RIM ולאפל.

שיווקו של ה-Pre Palm החל ביום שבת האחרון בשיתוף פעולה עם ספקית הסלולר Sprint, שזכתה בבלעדיות להפצת המכשיר. ה-Palm Pre מופעל הן על-ידי מסך מגע והן על-ידי מקלדת נשלפת, ומחירו 199 דולר לאחר החזר של 100 דולר באמצעות שליחת אישור על הקניה.

בספרינט הודיעו לאחר סגירת יום המסחר אתמול כי המכשיר אזל מהמלאי ברבות מנקודות המכירה, כן צוין בהודעה כי המכשיר סייע לחברה לרשום שיא במכירות סוף שבוע, אך לא נמסרו פרטים נוספים.

סובה מעריך כי ספרינט הצליחה למכור בין 35,000 ל-60,000 יחידות מהמכשיר החדש. "המכירות הראשוניות של המכשיר בהחלט ענו על הציפיות, השאלה הגדולה היא האם הוא יצליח להימכר באופן משביע רצון גם בהמשך", אמר סובה. פול קוסטר מ-JP Morgan מעריך שיותר מ-50,000 יחידות מהמכשיר כבר נמכרו ומציין את הביקורות המשבחות בהן הוא זכה בתקשורת ובקרב הצרכנים. "מרבית התלונות שנשמעו על המכשיר היו די איזוטריות", אמר.

כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2009