מבצע כדרך חיים

וול-מארט תמשיך להיות רלוונטית גם כשמצב הכלכלה ישתפר

במהלך המיתון הנוכחי, כשהצרכנים פושטים על חנויות הדיסקאונט, וול-מארט מצליחה להפגין את עוצמתה ביחס למתחרות כמו טרגט . גם כאשר מצב הכלכלה ישתפר, הצרכנים אשר איבדו את עבודתם, הנפילה במחירי הבתים ומחנק האשראי, ימשיכו לחסוך ולהוציא באופן מושכל יותר את כספם.

וול-מארט סיימה את השנה הפיסקלית עם גידול של 7.2% במכירות ל-400 מיליארד דולר. מכירותיה הבינלאומיות של החברה, המהוות עתה 25% מהמחזור, גדלו ב-9.1% ל-98.6 מיליארד דולר.

נכון לסוף אפריל, וול-מארט פעילה ב-14 מדינות ברחבי העולם, וישנם עוד מדינות רבות אחרות, שהיא יכולה להיכנס אליהן.

וול-מארט גדולה יותר מפי שש מהמתחרה הקרובה אליה ביותר, טארגט, אשר שווי השוק שלה עומד על 30 מיליארד דולר.

שולי הרווח של החברה גדלו באופן משמעותי בעקבות מכירות חזקות בקטגוריות המתאפיינות בשולי רווח גבוהים. אמנם אי אפשר למצוא תיקים של לואי וויטון בחנויות הרשת, אבל אפשר למצוא שם מותגים יוקרתיים אחרים, גוצ'י למשל.

חברות ענק כגון מיקרוסופט , סיסקו ווול-מארט נהנות מסביבת הריבית הנמוכה השוררת כיום. לדוגמא, עלות הריבית שוול-מארט שילמה ברבעון הראשון של שנת הכספים הנוכחית נמוכה ב-5.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

כמו כן, המשך היחלשות הדולר ישפיע לטובה על עסקיה הבינלאומיים של וול-מארט. ב-12 החודשים שהסתיימו ב-30 באפריל, הניבה מניית וול-מארט החזר נאה של 18.7% על ההון. ב-6 ביוני הודיעה החברה כי היא תוציא 15 מיליארד דולר על רכישה חוזרת של מניותיה.

וול-מארט זכתה לאישורו של וורן באפט, המחזיק במניות בשווי של יותר ממיליארד דולר - כ-2% מפורטפוליו המניות של ברקשיר האת'וויי.

האו ג'ין, Seekingalpha.com