העליות באירופה התמתנו בסיום על רקע הירידות בוול סטריט: הפוטסי עלה ב-0.7%; BHP ביליטון זינקה ב-6.6%

פיאט עלתה ב-5.2% על רקע השלמת עסקת רכישת קרייזלר ■ מדד המחירים לצרכן בגרמניה ירד ב-0.1% במאי - ירידת המחירים הראשונה מאז 1987 ■ הייצור התעשייתי בצרפת התכווץ בחודש מאי ב-1.4%

בסיום המסחר בבורסות של אירופה התמתנו עליות השערים שאפיינו את מרבית שעות היום, בהמשך למגמה החיובית באסיה, ובהובלת ענף הנפט והמתכות, כאשר מחיר הנפט עלה מעבר לרמה של 71 הדולר לחבית, בבורסת הסחורות של ניו יורק לאחר פרסום דו"ח המלאים שהצביע על ירידה מפתיעה במלאי הנפט הגולמי. נזכיר כי אמש (ג') מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה ביולי ננעל מעל רף 70 הדולר לחבית, בפעם הראשונה בשנת 2009 ושיא של שבעה חודשים, והיום מדובר ברמת שיא חדשה.

בורסת לונדון נסחרה על רקע בנאום שנשא אתמול (ג') ראש ועדת המדיניות המוניטארית בבנק של אנגליה (BOE), פאול טאקר, שאמר כי למרות השיפורים במדדים שונים לטווח הארוך והבינוני "אין כל ודאות שהמערכת הפיננסית תצליח לייצר הרחבה של האשראי בהיקף הדרוש בכדי לתמוך בהתאוששות אמיתית של הכלכלה". כשברקע מצויה הבירה לונדון בכאוס תחבורתי כשעובדי הרכבת התחתית בעיר החליטו אמש על השבתתה ל-48 שעות.

בהתייחסו לצעדים הכמותיים בהם נקט הבנק של אנגליה אמר טאקר כי "העלייה המתונה בשוק הפינאנסי אשר מאותת על בטחונו של השוק בהידוק התנאים המוניטריים כאשר תחזיות האינפלציה לטווח הקצר יאפשרו זאת". נאומו של טאקר התאפיים בנימה אופטימית זהירה אשר מאפיינת את הסנטימנט בקרב חברי הועדה למדיניות מוניטארית של הבנק של אנגליה.

מדד פוטסי 100 של לונדון ■ מדד קאק 40 של פריז ■ מדד דאקס 30 של פרנקפורט.

בזירת המטבעות, האירו עולה ב-0.18% ל-1.4094 אירו והליש"ט עולה ב-0.57% ל-1.6401 דולר.

בזירת המאקרו

מדד המחירים לצרכן (CPI) בגרמניה ירד ב-0.1% במאי, בהתאם לתחזיות האנליסטים. מדובר בירידת המחירים הראשונה מאז 1987.

הייצור התעשייתי בצרפת התכווץ בחודש מאי ב-1.4% - הרבה יותר מתחזיות האנליסטים לנסיגה של 0.3% בלבד.

מניות בכותרות

פיאט רכשה את מרבית נכסייה של קרייזלר היום, לאחר שבית המשפט העליון בארה"ב אישר את ביצוע העיסקה, החברה צפויה להיות בעלים של 20% ממניות החברה החדשה, ולהפוך ליצרנית הרכב השישית בגודלה בעולם. כתוצאה מהזרמת ההון צפויה קרייזלר להחלץ מהליך פשיטת הרגל אליו נכנסה.

מניות האנרגיה בריטיש פטרוליום , BHP ביליטון , ריו טינטו ורויאל דאץ' של , ריכזו עניין לאור העלייה הנמשכת במחיר הנפט וסחורות נוספות.

חברת הכרייה והמתכות אקסטרטה ריכזה עניין על רקע העלייה הנמשכת במחירי המתכות בעולם. עוד בהתאם לעלייה במחיר הסחורות ריכזה עניין מניית הדשנים הגרמנית K+S .

אקור , רשת המלונות הגדולה ביותר באירופה, מכרה 4% מהחזקתה ברשת קלאב מד (סימול: CU:FP) לקרדיט אגריקול תמורת 10 מיליון אירו.

ישראליות באירופה

בפגישה של בעלי המניות של דלק גלובל ריל אסטייטס שנערכה אתמול (ג') הצביעו רוב המשתתפים בעד מחיקתה של המניה מהמסחר בבורסת AIM של לונדון. יום המסחר האחרון במניית DGRE צפוי להיות ה-16 למאי, כאשר מחיקת המניה מהמסחר תבוצע ב-17 למאי.

ניפסון דיגיטל פרסמה אמש את הדו"חות המסכמים של שנת 2008. מהדו"חות עולה כי החברה הפסידה 15.91 מיליון ליש"ט בשנת 2008 לעומת הפסד של 6.209 מיליון ליש"ט ב-2007. הכנסות החברה הסתכמו ב-27.312 מיליון ליש"ט - כמעט ללא שינוי לעומת שנת 2007.