הכנסת דחתה הצעה להאריך את חופשת הלידה מ-14 ל-16 שבועות

הצעת החוק הביכה את הליכוד, שהצהיר לפני הבחירות כי יקדם את הארכת חופשת הלידה ■ בין המתנגדים: יו"ר הוועדה למעמד האישה, וראש הממשלה בנימין נתניהו

חופשת הלידה לא תוארך ל-16 שבועות מ-14 שבועות כיום - כך החליטה היום (ד') מליאת הכנסת, שדחתה את הצעתו של ח"כ יואל חסון (קדימה).

נציין כי בכנסת הקודמת הגיש ח"כ גדעון סער (ליכוד) הצעת חוק דומה וזכה לתמיכת חברי סיעת האופוזיציה. אולם עתה, כשחברי הליכוד מאיישים את משרדי הממשלה, הצביעו שרי המפלגה נגד הצעתו של ח"כ חסון, ובהם גם יו"ר הוועדה למעמד האישה, חברת הכנסת ציפי חוטובלי, וראש הממשלה בנימין נתניהו.

הגשת הצעת החוק על ידי ח"כ חסון מסיעת קדימה נועדה להביך את הליכוד שטרם הבחירות הצהיר כי יקדם חקיקה נשית ובכללה גם הארכת חופשת הלידה.

"הליכוד בגד בעקרונותיו והוכיח לציבור הישראלי למה אסור להאמין לו", אמר חסון, והזכיר כי הצעת חוק דומה הוגשה ע"י הליכוד בכנסת הקודמת, ולדבריו, "דווקא כשהליכוד חוזר לשלטון, הוא מתנער מכל מה שהוא מאמין בו ומצביע נגד נשים".

ח"כ אורית זוארץ (קדימה) חברה בועדה לקידום מעמד האישה: "הצבעתה של ח"כ חוטבלי נגד הארכת חופשת הלידה מוכיחה כי היא אינה ראויה לכהן כיו"ר הועדה לקידום מעמד האישה. לא ייתכן שיו"ר הוועדה, תצביע נגד נשים וקידומן ולכן אני קוראת לה להתפטר מראשות הוועדה".