קשת בכתב הגנה לתביעת נועם פדרמן: "קבלת התביעה תסמן את קיצו של חופש הביטוי"

פדרמן הגיש תביעת דיבה נגד קשת בטענה כי הוצג כגזען במערכון ב"ארץ נהדרת" ששודר לאחר אירועי 'בית המריבה' בחברון ■ קשת: "עצם הגשת התביעה נועדה ליצור חשש וצנזורה פנימית בקרב יוצרים ואנשי תקשורת"

זכיינית ערוץ 2 קשת הגישה הבוקר (ד') לבית המשפט השלום בירושלים את כתב ההגנה כנגד תביעת הדיבה שהוגשה נגדה על-ידי נועם פדרמן בגין שידור מערכון ב"ארץ נהדרת".

בכתב ההגנה טוענת קשת כי "הסאטירה הינה כלי ביטוי חשוב בשיח הציבורי, וככזו היא חוסה תחת הגנת עיקרון-העל בדבר חופש הביטוי. הסאטירה, המנסה להקצין את הדברים, נתקלת במקרה שלנו בתחרות קשה מצד המציאות... שכן האירועים והתבטאויותיו בפועל של התובע עצמו עולים על כל דמיון".

פדרמן הגיש תביעה נגד קשת ויוצרי התכנית "ארץ נהדרת", מולי שגב, דוד ליפשיץ ואסף שלמון, וכן נגד כותבי המערכת הנוספים, בטענה ללשון הרע, לאחר שבתוכנית "ארץ נהדרת" בחודש פברואר השנה, לאחר אירועי 'בית המריבה' בחברון, שודר מערכון סאטירי אודות התנהגותם של מתנחלי הימין הקיצוני בחברון.

בעקבות זאת הגיש פדרמן תביעת דיבה, בה טען כי הוא "תמיד הקפיד שלא לעשות שימוש בכינוי 'נאצי' כלפי ברי פלוגתא שלו", והתלונן כי המערכון מציג אותו כגזען.

בכתב ההגנה שהגישה קשת, באמצעות עורכי הדין רם ז'אן ודרור ורסנו, נטען כי "תרומתה החשובה של התוכנית לדיון הציבורי היא לא בבוטות שלה, אלא בעצם העלאת הנושא לדיון במסגרת מרכזית וחשובה, בה צופים גם אנשים המתנזרים מצפייה במהדורות החדשות, ואשר אלמלא העידון באמצעות ההומור - היו אולי נמנעים מלהתעניין בנושא".

קשת טוענת עוד כי "קבלת תביעתו של פדרמן עלולה לסמן את קיצו הקרוב של חופש הביטוי במדינה. עצם הגשת התביעה נועדה ליצור חשש וצנזורה פנימית בקרב יוצרים ואנשי תקשורת".