ביוליין תגייס בהנפקת הזכויות עד 53 מיליון שקל; עוד דירקטורית עוזבת

הנפקת הזכויות תבוצע בדיסקאונט של 30% על מחיר המניה הבוקר ■ לאחר רות אלון וזאב הולצמן, הדירקטורית תמר האוסון הודיעה על עזיבתה

חברת ביוליין החליטה שלשום לצאת לגיוס בעזרת הנפקת זכויות וכתגובה עזבו שני הדירקטורים רות אלון וזאב הולצמן. היום החברה עושה צעד נוסף בתהליך ובמקביל עוזבת מאותה סיבה דירקטורית נוספת, תמר האוסון. מניית החברה ירדה היום ב-11.4%.

החברה פרסמה היום את תשקיף הנפקת הזכויות, במסגרתו היא מעמידה להנפקה 41% ממניותיה בשווי של 53 מיליון שקל.

בתשקיף נמסר כי שתי חברות, טבע ו-Pan Atlantic, כבר הודיעו על כוונתן לממש זכויות ב-5.6 ו-5.8 מיליון שקל בהתאמה. המנכ"ל, ד"ר מוריס לסטר, הודיע גם הוא על כוונה לרכוש מניות.

לפי הצעת המדף, יונפקו המניות במחיר של 1.96 שקל למניה, לעומת 2.5 שקל בתחילת המסחר היום. ביוליין לא תבצע עדכון של תוכנית האופציות לעובדים בעקבות הדילול שתגרום העסקה.

חשש מדילול

רגע לפני פרסום התשקיף, התפטרה מהחברה גם האוסון, כשהיא מציינת את הנפקת הזכויות וחזון החברה הנגזר ממנה כסיבה לעזיבתה. האוסון הייתה בעבר סגנית נשיא בכירה בחברת בריסטול מיירס ומכהנת היום כשותפה בחברת JSB, המספקת שירותי פיתוח עסקי לחברות ביומד.

אלון והולצמן היו, בהתאמה, נציגי הקרנות פיטנגו וגיזה, שמחזיקות יחד כ-23% מהחברה. סביר שקרנות אלו לא ישתתפו בהנפקת הזכויות.

הרקע ההיסטורי לחילוקי הדעות בדירקטוריון הוא בין היתר שאלת מעמדה של טבע בחברה, אשר צפוי להתחזק בעקבות הנפקת הזכויות. בשבועות האחרונים התמקדו חילוקי הדעות בשאלת המועד הנכון לביצוע ההנפקה ושאלת המחיר.

הדירקטורים שהתפטרו, היו מעוניינים כנראה להמתין לתוצאות שני ניסויים המבוצעות כעת במוצרי החברה כדי למנפם, במידה והתוצאות יהיו חיוביות, למימון משתלם יותר. כזה שיהיה פחות מדלל למשקיעים, שכרגע אינם מעוניינים להשתתף בהנפקה.

המצדדים בהנפקה מעוניינים בגיוס סכום כסף משמעותי לפני קבלת התוצאות, כדי שבמקרה של הצלחה, יגיעו למו"מ על השת"פ מעמדת כוח ובמקרה של כישלון, לא תימחק החברה, אלא תקדם מוצרים נוספים.