החשש מפני שביתה בהוליווד התפוגג: איגוד השחקנים אישר את חוזה העבודה לשנתיים

גילדת שחקני המסך של אמריקה, שמונה 120 אלף חברים, הצביעה בעד אישור חוזה עבודה לשנתיים שהציעו האולפנים הגדולים ■ כעת צפויים האולפנים לזרז את ההפקות שנעצרו בשל סכסוך העבודה הממושך

החשש משביתה אפשרית של שחקני קולנוע בהוליווד התפוגג אמש (ג'), כאשר גילדת שחקני המסך של אמריקה, שמונה 120 אלף חברים, הצביעה בעד אישור חוזה עבודה לשנתיים שהציעו האולפנים הגדולים.

סכסוך העבודה הממושך שיתק את תעשיית הקולנוע והטלוויזיה בהוליווד. כאשר האיום של שביתה כללית באופק, האולפנים חששו להתחיל בהפקת סרטים חדשים. בתום דיונים ממושכים הושגה פשרה, והאולפנים צפויים כעת לזרז את ההפקות שלהם.

באיגוד השחקנים עצמו היתה מחלוקת קשה לגבי תנאי החוזה. קבוצה של כוכבים גדולים, בראשות מרטין שין ואד האריס, התנגדה נמרצות להצעות האולפנים. המחלוקת התמקדה בתשלומים על הפקות שמופיעות בפלטפורמות מדיה חדשות.

תגמול הולם

הכוכבים טענו כי יש סכנה שהשחקנים לא יקבלו תגמול הולם על הצמיחה העתידית של שוק הווידיאו המקוון, אבל ההצבעה אתמול על החוזה הסתיימה ברוב של 78% לטובת החוזה החדש.

חברים רבים השתכנעו מקמפיין "כן לעתיד שלכם", שהובילו שחקנים כמו טום הנקס וג'ורג' קלוני.

אלן רוזנברג, נשיא הגילדה, היה בין המתנגדים לחוזה החדש. רוזנברג קרא לחברי האיגוד "להכין את עצמם לקרב הבא". הוא התכוון לשנת 2011, אז יפקע החוזה החדש.

"ברית מפיקי הקולנוע והטלוויזיה", שניהלה את הדיונים עם איגוד השחקנים, מסרה כי ההסכם הוא "חדשות טובות לתעשייה". גוף זה היה להוט להימנע מחזרה על שביתת התסריטאים הגדולה של 2007, שפגעה בלוחות-הזמנים של הפקות הטלוויזיה, ויצרה תוהו-ובוהו בתעשיית הסרטים.