נמחקה עתירת עיריית מודיעין נגד רשות שדות התעופה בגין הפעלת נתיב הנחיתה החדש

שופטי בג"ץ לא מצאו מקום להתערב בהליך המקצועי שניהלו רשויות התעופה ■ רשות שדות התעופה טענה כי הפעלת מערכת ה-LDA בנתיב הנחיתה החדש הינה צעד הכרחי לשיפור הבטיחות בנתב"ג

בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ מחק היום ד' את עתירת עיריית מודיעין כנגד רשות שדות התעופה בגין הפעלת נתיב הנחיתה למסלול 30 (מערכת ה- LDA). בית המשפט הבהיר כי הוא לא מוצא מקום להתערב בהליך המקצועי שניהלו הרשויות (רשות התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה).

עיריית מודיעין עתרה לבג"צ נגד רשויות התעופה האזרחיות במטרה למנוע את הפעלתו של נתיב נחיתה חדש למסלול 30, באמצעות מערכת טכנולוגית חדשה LDA, בנתב"ג. כל הניסיונות למציאת נתיבי נחיתה חליפיים נכשלו. רשות שדות התעופה טענה לאורך כל הדיונים כי הפעלת מערכת ה-LDA הינה צעד הכרחי לשיפור הבטיחות של נתב"ג.

רת"א ורש"ת הודיעו לבית המשפט כי ממילא הפעלת התהליך לא תחל ב- 60 הימים הקרובים, בשים לב לפעולות שעדיין נדרשות להפעלת התהליך, ולכן הם נכונים לקיים הדברות עם עיריית מודיעין בפרק הזמן הזה. מנכ"ל רש"ת הביע הבנה והערכה להתנהלות ראש עיריית מודיעין, מר חיים ביבס.

מנכ"ל רש"ת קובי מור אמר בתגובה כי סוגיית הבטיחות עומדת בראש סדר העדיפויות של רש"ת, "הפעלת מערכת ה- LDA הינה צורך בטיחותי ראשון במעלה והנתיב שהוצע הינו היחיד שעומד בקריטריונים המקצועיים בהתחשב במגבלות הביטחוניות, התעופתיות והטופוגרפיות. קיימנו הליך מקצועי מסודר בשיתוף גורמי התעופה המקצועיים הבינלאומיים (ה- FAA), קיימנו סקר סיכונים, ערכנו עבודה מאומצת וקשה על מנת להגיע לנתיב שנותן מענה אופטימלי לצרכים התעופתיים- הנתיב שאותר הינו היחיד המאפשר הפעלת מערכת זו".