והפכו השניים לאחד: עסקת אקסלנס-פריזמה הושלמה

חברת הקרנות תנהל כ-14 מיליארד שקל ■ את פעילות ניהול התיקים שהייתה אמורה אקסלנס לקבל ללא תמורה, היא מכרה לאיילון תמורת 7 מיליון שקל

לאחר קבלת כל האישורים הרגולטוריים והבנקאיים, הושלמה היום עסקת אקסלנס-פריזמה. במסגרת העסקה, רכשה אקסלנס את קרנות הנאמנות ותעודות הסל של פריזמה, כך שלאחר העסקה היא תהפוך לשחקן השני בגודלו בענף הקרנות.

"אני מרוצה מהעסקה, היא טובה מאוד לאקסלנס" אמר היום דוד ברוך, מנכ"ל אקסלנס. בית ההשקעות ינהל קרוב ל-14 מיליארד שקל בקרנות, כש-9.2 מיליארד שקל מתוכם הם נכסי פריזמה. "אני שמח לא רק שהושלמה העסקה, אלא גם שהיקף הנכסים של קרנות פריזמה שמר על יציבות בתקופת המו"מ" הוסיף דוד. "אני מודה שבחוזה הרכישה של הקרנות הייתה נוסחת התאמה, מתוך חשש שיהיו פדיונות משמעותיים. אבל התברר שהצלחנו לשמור על רמת הנכסים".

במסגרת העסקה תקבל פריזמה 45% ממניות חברת הקרנות החדשה, ובין השנים 2014-2017 תוכל אקסלנס לקנות את חלקה בהתאם לנוסחה בה שווי החברה יקבע לפי מכפיל 5 על ה-EBITDA. בנוסף, חברת הקרנות החדשה תישא בחלק מחובה הבנקאי של פריזמה, בגובה 130 מיליון שקל, ולפריזמה יוקצה שטר חוב בגובה 78 מיליון שקל, ממנו היא תקבל תשלומים עד 2017.

אקסלנס רכשה גם את תעודות הסל של פריזמה, שישתלבו ב"קסם תעודות סל", שבראשות רוי רגב. תמורת נכסי תעודות הסל של פריזמה, בהם כ-500 מיליון שקל המנוהלים בתעודות על מדדי MSCI, שילמה אקסלנס כ-7 מיליון שקל - מחיר המשקף יחס של 1.4% על הנכסים. במסגרת המיזוג יעברו גם 27 מעובדי פריזמה לאקסלנס, וישתלבו בחברת הקרנות ובקסם.

תיקי ההשקעות של פריזמה, שהיו אמורים לעבור לאקסלנס ללא תמורה, נמכרו בסופו של דבר לחברת הביטוח איילון, תמורת 7 מיליון שקל. בתיקי ההשקעות ישנם כ-2 מיליארד שקל נכסים מנוהלים, כך שמדובר בעסקה במכפיל נמוך מאוד של 0.35%.

רכישת פעילות ניהול התיקים, תואמת את האסטרטגיה של איילון, שבשליטת לוי רחמני, המעוניינת הרחיב את פעילותה בניהול נכסים לטווח קצר וארוך.

הפעילות נרכשה עבור חברת הבת, איילון פתרונות פיננסיים, ש-24% ממניותיה מוחזקות בידי נעם ברוורמן.

ברוורמן, לשעבר המשנה למנכ"ל פריזמה, ישמש כמנכ"ל בית ההשקעות, ובמסגרת העסקה עם איילון עברו גם כל עובדי ניהול התיקים של פריזמה לחברה.