יו"ר רשות ני"ע האמריקנית: "המשקיעים צריכים לדעת שאנו דואגים להם ושזה בסדר שהם שמים את כספם בבנקים"

אמרה את הדברים בכנס השנתי של IOSCO ■ פרופ' ג'ון קופי, מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת קולומביה: "לא בטוח שלא נראה משבר בסדר גודל כזה בשנים הקרובות"

"אנו לא יכולים למנוע המשקיעים לקחת סיכונים, אך אנו יכולים לדאוג לתת להם את כל המידע כדי שיוכלו לקבל החלטות". כך אמרה יו"ר רשות ני"ע האמריקני, מארי שפירו, בשידור לויין בכנס השנתי של IOSCO הארגון הבינלאומי של רשויות ני"ע בעולם. שפירו, שהייתה אמורה להגיע לישראל, נשארה לבסוף בארה"ב, בשל הדיונים האינטנסיביים המתקיימים כעת על רקע תהליך הרפורמה ברגולציה שיזם נשיא ארה"ב, ברק אובמה.

לדבריה, "אנו צריכים להיות קשובים ביום-יום, להיות מודעים לדינמיקה ולסיכונים, ולא רק אחרי משבר. אך במשבר, צריכים לעשות את זה אפילו טוב יותר. המשקיעים צריכים לדעת שאנו דואגים להם. הם רוצים לדעת שזה בסדר שהם שמים את כספם בבנקים".

שפירו אמרה, כי אנו רואים שהתנועות בשווקים הן מתואמות, ואירוע בשוק אחד, משפיע על השווקים האחרים. זו הסיבה, אמרה, שיש הכרח לרגולטורים לעבוד בשיתוף פעולה.

שפירו פירטה לגבי השינויים העומדים כעת על הפרק, לשינוי המצב. לדבריה, דרושה שקיפות גדלה יותר לגבי תגמולים של מנהלים והאופן שבו הם משפיעים על הנכונות שלהם לקחת סיכון. בין היתר, אמרה, נשקלת האחדת סטנדרטים של פיקוח על היועצים השונים הסובבים את המשקיעים מה שלא קיים כיום כיום יש רמות שונות של פיקוח. לדבריה, האחדה כזו תסייע למשקיעים.

פרופ' ג'ון קופי, מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת קולומביה, אמר כי 6 החודשים הבאים יהיו קריטיים לפיתרון המשבר. לדבריו, במסגרת הרגולציה המתוכננת, יש מקום לבחון כיצד מתמודדים עם משבר בסדר גודל של קריסת גוף כה גדול כמו AIG. קופי הוסיף, כי "צריך לעשות שינויים ברגולציה, אך זה ייעצר על ידי הפוליטיקאים. לכן, בכלל לא בטוח שלא נראה משבר בסדר גודל כזה בשנים הקרובות".