הסתיים השלב המוסדי בהנפקת האג"ח של קרדן ישראל: התקבלו הצעות בהיקף של 84 מיליון שקל

[לאתר האג"ח] החברה העמידה ערבויות בהיקף של 50 מיליון דולר ■ הריבית שנקבעה - 7.9%

הסתיים השלב המוסדי בהנפקת האג"ח של קרדן ישראל , החברה הבת של קרדן NV . החברה מקווה לגייס 100 מיליון שקל על ידי הנפקת אג"ח סדרה ד', כאשר 80% הוצעו במכרז המוסדי ו-20% יוצעו לציבור בקרוב. בשלב המוסדי בהנפקה התקבלו הצעות לרכישת האג"ח ב-84 מיליון שקל, כלומר חיתום יתר של 4 מיליון שקל. ההנפקה, יש לציין, נועדה למחזור חוב וביצוע השקעות חדשות.

בתחילת החודש הודיעה החברה על כוונתה לגייס חוב באמצעות הנפקת אג"ח (סדרה ד') צמודות מדד שייפרעו ב-3 תשלומים שווים בשנים 2013, 2014 ו-2015. כאמור, החברה מקווה לגייס כ-100 מיליון שקל, וברוח תקופת המשבר היא העמידה כביטחונות מניות של החברה האם, קרדן NV, בשווי של 50 מיליון דולר.

אגרות החוב הוצעו למשקיעים בריבית של 7.9%, ובסופו של דבר התקבלו 38 הצעות בהיקף של 84.1 מיליון שקל.

לפני שבוע אשררה חברת הדירוג "S&P-מעלות" את הדירוג "-A" עם תחזית דירוג "שלילית" לאג"ח. לחברה חוב של 400 מיליון שקל ופורטפוליו נכסים בשווי 1.1 מיליארד שקל. יחס החוב לשווי פורטפוליו הינו כ-37%, ולאחר ההנפקה הוא יעמוד על כ-42%. במעלות ציינו כי כדי שקרדן תוכל לשמור על דירוג החוב שלה היא צריכה לשמור על יחס דירוג לחוב שלא יעלה מעל 50%.

"על מנת לשמר את הדירוג, אנו מצפים מקרדן לשמור על רמת נזילות נאותה כך שלא תידרש למימוש מנכסים על מנת לעמוד בפירעון ההתחייבויות שלה", מסרו האנליסטים במעלות. "אנו רואים את קבלתן של מסגרות אשראי נוספות עד הרבעון הרביעי של 2009 כנקודה חשובה מאוד, ומצפים מהחברה לשמור על יתרות נזילות ולמחזר חוב מבעוד מועד, ובפרט, פירעון הסופי של אג"ח להמרה בחודש מאי 2010".

קבוצת קרדן פעילה דרך חברות בנות בתחומי הנדל"ן, פיננסיים, תקשורת, תשתיות המים, והטכנולוגיה. עיקר פעילותה של הקבוצה במגזר הנדל"ן ומלוא פעילותה במגזרי השירותים הפיננסיים מתבצעות בחו"ל ומרוכזות תחת חברות שמוחזקות ישירות על ידי הקבוצה. פעילות הקבוצה במגזר הרכב ומוצרי הצריכה, במגזר התקשורת והטכנולוגיות וחלק מפעילות הנדל"ן שמתבעות בישראל מרוכזות תחת קרדן ישראל. קרדן NV היא בעלת המניות העיקרית של קרדן ישראל עם החזקה של 73.8% ממניות החברה.