סימנס במו"מ לקנות את סולל; החברה הישראלית מקווה לזכות בשווי של 200-250 מ' ד'

בתעשייה מציינים כי השווי ייאלץ להיות נמוך יותר, במיוחד לאור העובדה שהביצועים הכספיים של סולל ב-2008 היו חלשים ■ סולל מצידה מקווה שב-2009 ביצועיה ישתפרו בזכות חתימה על שורה של עסקאות

שנה וחצי מאז שאקופין הבריטית השקיעה בסולל, מגיעה התפתחות אסטרטגית חדשה - סימנס בוחנת אפשרות לקנות את סולל, בזכות המובילות שלה בתחום הקולטים התרמו-סולאריים (רסיברים). המגעים מתנהלים באמצעות בית ההשקעות קרדיט סוויס. תגובת אקופין לא התקבלה. סימנס וקרדיט סוויס סירבו להגיב. סולל מסרה כי "אינה מגיבה לשמועות".

גורמים בתעשייה מציינים כי סולל מקווה ששווייה בעסקה יהיה 200-250 מיליון דולר לפחות, גם אם עדיין לא דובר בדיונים על סכום קונקרטי. ואולם, בתעשייה מציינים כי השווי ייאלץ להיות נמוך יותר, במיוחד לאור העובדה שהביצועים הכספיים של סולל ב-2008 היו חלשים.

סולל מצידה מקווה שב-2009 ביצועיה ישתפרו בזכות חתימה על שורה של עסקאות, שאם יתממשו יכניסו סכומים מהותיים לקופתה.

זקוקים למזומן

לסולל יש מתחרה משמעותית בתחום הקולטים, Schott הגרמנית, שיש לה שלושה קווי ייצור בעוד שלסולל יש קו ייצור אחד, בבית שמש. בעולם יש ביקוש חזק לקולטים מהסוג שסולל מייצרת שכן יש דחיפה להקמת תחנות כוח מבוססות אנרגיה נקייה.

עוד לפני פרוץ המשבר הכלכלי התקשתה סולל במציאת משקיע, שכן היא מעוניינת לשדרג את מעמדה מיצרנית רסיברים של מודולים תרמו-סולאריים לחברה שמקימה ומפעילה תחנות כוח תרמו-סולאריות מראשיתן'. שדרוג כזה כרוך בהוכחת יכולת.

גורמים בשוק מציינים כי סולל זקוקה למזומנים באופן מידי, ולכן היא מחפשת משקיע כבר זמן רב. אלא שסימנס מבחינתה לא רוצה להיכנס כמשקיעה, אלא בוחנת אפשרות לקנות את החברה.