הבנק העולמי: "הכלכלה הגלובלית תתכווץ השנה ב-3% - התקוות להתאוששות מהירה עדיין מוקדמות"

נשיא הבנק, רוברט זואליק: "נראה, כי השווקים הפיננסיים כבר מצאו תחתית, אך עדיין יש סיבה לדאגה" ■ בקרן המטבע הבינלאומית מעלים את תחזית הצמיחה העולמית ל-2010 ל-2.4%

הבנק העולמי פירסם היום (ה') תחזית עדכנית לכלכלה הגלובלית, ודבריו משדרים פסימיות. נשיא הבנק, רוברט זואליק מדגיש את הסיכון בתקוות של השווקים ושל המשקיעים להתאוששות מהירה בכלכלה, וטען כי היא מוקדמת.

בתחזיתו, הבנק העולמי צופה כי הכלכלה העולמית תתכווץ השנה בכ-3% - זאת לעומת תחזית קודמת של הבנק מלפני חודשיים, לפיה הוא צפה התכווצות של 1.7%. הבנק אמר כי במדינות מתפתחות הוא צופה צמיחה ב-2010, אך בשווקים מתעוררים התמונה יותר עגומה, והם צפויים להרגיש את השפעות המשבר עוד מספר שנים.

"ברור מאליו, כי למרות סימני ההתאוששות הנקודתיים שעלו לאחרונה, למדינות מתפתחות רבות ההתאוששות עוד רחוקה". אמר זוליק. "נראה, כי השווקים הפיננסיים כבר מצאו תחתית, אך עדיין יש סיבה לדאגה". הוסיף.

קרן המטבע הבינלאומית מעלה את תחזית הצמיחה העולמית ל-2010

לעומת הבנק העולמי, מוקדם יותר קרן המטבע הבינלאומית (IMF) העלתה את תחזית הצמיחה העולמית לשנת 2010 לרמה של 2.4% לעומת 1.9% בתחזית הקודמת, שניתנה בחודש אפריל. הסיבה להעלאת התחזית נובעת מחבילות התמרוץ שהעבירו ממשלות רבות בחודשים האחרונים. כך מסר גורם בפורום ה-G8 לסוכנות רויטרס.

לדברי ה-IMF, ההתאוששות הכלכלית תהיה הדרגתית ועדיין קיימים סיכונים להידרדרות כלכלית נוספת. עדכון התחזית מגיע ערב פסגת ה-G8 שתתקיים בסוף השבוע.

ומה באשר לשנה הנוכחית? בקרן המטבע לא משנים את תחזית הצמיחה הכלכלית ב-2009, והיא נותרה על 1.3%. עם זאת, ב-IMF סבורים כי מצבה של כלכלת ארה"ב טוב יותר מזה של אירופה, וכי הצמיחה בארה"ב בשנה הבאה תהיה חזקה יותר מזו שבאירופה.