מאבקי יוקרה? ועדות התכנון נלחמות על קרקע ברמת-אביב השייכת לדיויד פדרמן

ועדת התכנון המקומית ערערה נגד החלטה של הוועדה המחוזית שאישרה הקמת 76 יחידות דיור

אחד מהמגרשים האחרונים הפנויים בשכונת רמת אביב ג' בתל אביב מהווה כר למאבק איתנים חסר תקדים בין ועדות לתכנון ובנייה ועיריית תל אביב. ל"גלובס" נודע, כי בהחלטה נדירה וחסרת תקדים מערערת הוועדה המקומית לתכנון ולבניה בתל אביב-יפו בראשות דורון ספיר, על החלטת הוועדה המחוזית תל אביב לתת תוקף לתב"ע מספר תא/3793.

המגרש שהיה בבעלות מינהל מקרקעי ישראל בצומת הרחובות קק"ל וסן יוסף בכניסה המערבית לרמת אביב ג', הוצע במכרז ובספטמבר 2005 זכתה בו חברת גימא השקעות בסכום של 16 מיליון שקל, יותר מפי 3 ממחיר המינימום למכרז.

גימא השקעות שבבעלות דיויד פדרמן צרפה לצורך העסקה את ראש עיריית בני ברק לשעבר הרב אברהם קרליץ ומי שעמד עד אמצע 2008 בראש הוועדה המחוזית ת"א, שמואל לסקר.

מדובר במגרש בשטח של 3,163 מ"ר מיועד לצרכים ציבוריים כאשר כבר בשנת 1975 יועד השטח להקמת נקודת משטרה שכונתית. מיד עם הזכייה במכרז פנו היזמים לוועדה המקומית בתל אביב בבקשה לשינוי יעוד המגרש למגורים.

לאחר שורת דיונים באשר להיקף הבניה שתותר ע"פ התב"ע החדשה, כולל שיתוף התושבים המתנגדים בהליך התכנון, הובאה התכנית לדיון בוועדה המקומית. למרות המלצת מהנדס העיר, דחתה הוועדה המקומית את התכנית. היזמים לא נואשו ופנו ישירות לוועדה המחוזית שהחליטה בפברואר 2008 על שינויי ייעוד והפקדת התוכנית.

התכנית שהופקדה מאפשרת בניית 76 יחידות דיור בשני בניינים בני 10 ו-7 קומות. בנוסף, כוללת התכנית גן ציבורי בגודל של 600 מ"ר על שם מיכה גוטליב ז"ל, שנהרג באסון המסוקים ליד שאר ישוב, ושהוריו גרים בבניין הסמוך למגרש. בנוסף הוועדה אישרה הקמת חניה תת-קרקעית שחלקה תוקצה לחנייה לציבור הרחב.

אולם, שמחתם של היזמים, הייתה, לפחות בינתיים - מוקדמת. להפתעתם של המשקיעים, הוועדה המקומית החליטה לערער למועצה הארצית לתכנון ובנייה בטענה כי יש לשמור את המגרש כרזרבה לצרכי ציבור.

מדובר במקרה חריג במיוחד בו הוועדה המקומית מבקשת לבטל תוכנית על סף אישורה הסופי, וחלק מאנשי הוועדה אומרים כי הם רואים בכך עדות למאבק כוחות בין הוועדה המקומית לוועדה המחוזית באשר לסמכות לאשר תכניות בתל אביב, מוקד הנדל"ן של ישראל.

מוועדות התכנון לא התקבלו תגובות עד לסגירת הגיליון.