פרופיט מסרבת להסדר: המוסדיים מתכוונים לדרוש פירעון מיידי

חברת הנדל"ן דוחה סעיפים מרכזיים בהסדר שהגישו המוסדיים המחזיקים באג"ח שלה ■ עיקר המחלוקת נוגעת למועד התשלומים, היקף השעבוד וסירובה של פרופיט למחוק מניות שקנתה ברכישה עצמית

חברת הנדל"ן פרופיט , שבשליטת צבי וגיא יצחקי, אינה מקבלת חלקים רבים מתוך מתווה הסדר החוב שמוצע על ידי הגופים המוסדיים, וביום שלישי נשלח על ידה מכתב לעו"ד אלון בנימיני, המייצג את מחזיקי סדרות ג', ד' וה', ובו לא מעט הסתייגות ממתווה ההסדר. ל"גלובס" נודע, כי בשל כך מתכוונים המשקיעים המוסדיים לדרוש פירעון מיידי של האג"ח.

הפערים בין הצדדים נוגעים למספר סוגיות. ראשית, המשקיעים המוסדיים מוכנים לדחות את תשלומי הקרן בשנה, אך דורשים כי תשלומי הריבית יועברו בזמן, וכן כי החברה תשלם במועד החתימה על ההסדר 10 מיליון שקל. בפרופיט לא מוכנים לתנאים הללו וטוענים שלוח הסילוקין שהוצע "אינו מקובל ואינו ישים".

מחזיקי האג"ח דורשים גם עיבוי של הביטחונות, ודורשים כי כל הנכסים של החברה ישועבדו להם. בתגובה על כך משיבה החברה כי יש לה שותפים בנכסים, ולכן הדבר אינו ישים ואף עלול לפגוע בפעילות השוטפת שלה.

פרופיט אמנם מוכנה להקצות מניות ואופציות לטובת מחזיקי האג"ח, אולם היא מסרבת למחוק מהמסחר מניות שנרכשו על ידה ושניתנות למכירה, בטענה כי הן יכולות לשמש כמקור לתשלום גם למחזיקי האג"ח.

דרישה נוספת של מחזיקי האג"ח מהחברה היא לא לרכוש נכסים נוספים, בזמן שפרופיט טוענת שהדבר לא יאפשר לה להמשיך בפעילותה העסקית, ולהניב פירות שיאפשרו לה לקיים את התחייבויותיה. המוסדיים דרשו גם למנות דירקטור שישגיח מקרוב על הנהלת פרופיט, אך החברה מסכימה רק למינוי של משקיף ללא שכר.

בעניין הדרישה לעצור את חלוקת הדיבידנדים ועסקאות עם בעלי שליטה, החברה מסכימה, ובתנאי שלאחר החזר של מחצית הקרן תבוטל הדרישה, ושההגבלות לא יחולו על עסקאות חריגות.

פרופיט נקלעה למשבר על רקע חשיפה לפעילות יזמים במזרח אירופה ונטישה של שוכר מהותי בישראל. החברה סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם תזרים מזומנים שלילי של כ-5 מיליון שקל, היקף ההתחייבויות השוטפות שלה הוא 138 מיליון שקל, וההתחייבויות לזמן ארוך מסתכמות ב-508 מיליון שקל. לעומת זאת, הונה העצמי של החברה מסתכם ב-79 מיליון שקל בלבד.

לחברה 16 נכסי נדל"ן מניב בישראל ובחו"ל, ושמונה פרויקטים יזמיים. מאפריל 2009 עומד היקף האג"ח של החברה על 220 מיליון שקל, ועד סוף מאי 2010 היא נדרשת לפרוע הלוואות ואג"ח בסך 89 מיליון שקל. כרגע, קשה לראות כיצד היא תצליח לעמוד בהחזר החובות בזמן, מבלי להגיע להסדר עם המלווים.

[לאתר האג"ח]