ארה"ב נלחמת בעישון: הסנאט אישר ל-FDA סמכויות רגולציה מחמירות נגד חברות הטבק

מטרת החוק: "לשמור על בריאות הציבור" ■ הסנאט מאפשר ל-FDA לדרוש מהחברות להקטין את כמות הניקוטין בסיגריות, למנוע את שיווקן לצעירים ולצמצם את מודעות הפרסום למוצרי הטבק והסיגריות

הסנאט האמריקני אישר היום (ה') לאחר סיום המסחר בוול סטריט, חוק חדש שיקנה למנהל התרופות והמזון (FDA) סמכות לרגולציה מסיבית לחברות הטבק האמריקניות.

החוק, שאושר ברוב של 79 קולות שהצביעו בעד, מול 17 מתנגדים, מגביר את המאבק נגד העישון במטרה "לשמור על בריאות הציבור", בכך שמאפשר ל-FDA לדרוש מהחברות הקטנה של הניקוטין בסיגריות, למנוע את שיווקן לצעירים, ולצמצם את מודעות הפרסום למוצרי הטבק והסיגריות.

גירסה סופית של החוק צפויה להיות מונחת על שולחנו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, בשבוע הבא. "הענקת הסמכות למומחים בתחום הבריאות והמדע, למנוע או למצמצם את הנזקים הכבדים שנגרמים מעישון, תעשה היסטוריה". אמר הנשיא האמריקני, שהוא עצמו נוהג לעשן, ונאבק בקשיי הגמילה.

החוק יאפשר ל-FDA לפקח על הייצור וההפצה של הסיגריות. מנהל המזון והתרופות יוכל למנוע מהיצרניות להוסיף לסיגריות יותר מתוספים מסוימים, כמו ניקוטין. החוק ידרוש אזהרות יותר בולטות על קופסאות הסיגריות ועל מודעות הפרסום, בין השאר - "עישון הורג".