הנפט ירד ב-0.9% ונקבע ב-72 ד'; אך בסיכום שבועי עלה ב-5%

במהלך יום המסחר טיפס מחיר הנפט עד ל-73.23 דולר לחבית, אך בהמשך היום ירד מחירו גם ל-70.96 ד' לחבית ■ מחירי הייבוא לארה"ב עלו ב-1.3% כתוצאה מזינוק של 8.4% במחירו של הנפט במאי

מחירו של החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה ביולי ירד היום ב-0.9% ונקבע ב-72.04 דולר לחבית, יום לאחר שקבע שיא של קרוב ל-8 חודשים לאחר שלושה ימים רצופים של עלייה. בשבוע האחרון זינק מחירו ב-5% ובכל 4 השבועות האחרונים רשם הנפט עלייה שבועית מכובדת. נציין כי מאז דצמבר אז נפל מחירו מתחת ל-33 דולר לחבית זינק מחיר הזהב השחור בכ-120%.

המימוש במחיר הנפט היום נבע מהירידות שנרשמו במרבית שעות היום בבורסות באירופה ובוול סטריט, וכן מהתחזקות שנרשמה במהלך היום בשערו של הדולר. סוף השבוע שהגיע גורם למשקיעים לממש רווחים לאחר העליות החדות שנרשמו בתקופה האחרונה.

במהלך יום המסחר טיפס מחיר הנפט עד ל-73.23 דולר לחבית, אך בהמשך היום ירד מחירו גם ל-70.96 ד' לחבית.

ארגון מדינות אופ"ק הפחיתו היום את התחזית שלהם ביחס לביקוש העולמי לנפט השנה, אך אמרו כי הגרוע כבר מאחורינו בשוק הנפט. "כאשר כלכלת העולם מתייצבת, נראה גם כי הביקושים העולמיים לנפט מתייצבים" נאמר בדו"ח החודשי של אופ"ק, "אין הפחתה משמעותית בתחזית הביקושים לנפט שפרסמנו בעבר".

נציין כי היום פורסם נתון בארה"ב ביחס למחירי הייבוא לארה"ב אשר עלו ב-1.3% כתוצאה מזינוק של 8.4% במחירו של הנפט בחודש מאי. כמו גם על עלייה באמון הצרכנים לשיא של 9 חודשים, עם כי הצפי היה לעלייה חדה עוד יותר.

הכלכלה הסינית היא גורם מרכזי נוסף שתומך בעליות המחירים שרושם הנפט לאחרונה, סין דיווחה כי הצמיחה התעשייתית והמכירות הקמעונאיות זינקו בחודש מאי יותר מהתחזיות המוקדמות.

[לציטוטי חוזים עתידיים]