האופציות על הדולר משקפות לו התחזקות של 0.6% ל-3.94 שקלים; כלכלני לידר: "שיא המיתון מאחורינו"

(עדכון) - כלכלני בנק אגוד ממליצים להקטין החשיפה למניות: "אי הוודאות בשוק עולה" ■ "ממשיכים להעדיף השקעה באפיק השקלי בטווחים של עד 4 שנים בהם הפער מול הצמוד עדיין קיים ברמות של מעל 3%"

"שיא המיתון מאחורינו". כך סבורים כלכלני לידר שוקי הון בעקבות האינדיקטורים הכלכליים שפורסמו לאחרונה בארה"ב ובעולם, המעידים על התמתנות בקצב הירידה בפעילות הכלכלית. "האינדיקטורים של השבוע האחרון מצביעים על שיפור מאוד מתון בכלכלת ארה"ב: עלייה מתונה במסחר בקמעונאי, אך ירידה בייצוא התעשייתי, וכן יציבות באמון הצרכנים".

כלכלני לידר מעריכים כי הצפי להמשך שיפור הדרגתי במצב הכלכלי יתמוך בשוקי המניות ויפגע באג"ח הממשלתיות. עם זאת, הם מזהירים כי "עליית התשואות באג"ח מוגבלת בעוצמתה נוכח המצב השברירי של כלכלת העולם ו'מס' האנרגיה על הצרכן, הנובע מעליית מחירי הנפט. שוק האג"ח בישראל נתמך על ידי עודף פדיון בחודש יוני והמשך רכישות האג"ח של בנק ישראל".

בנק אגוד: שמרנות מתבקשת

לאחר זינוק של כ-50% במדד המעו"ף מאז חודש מארס, כלכלני בנק אגוד סבורים כי הבורסה הגיעה, לעת עתה, לשיא, וכי על המשקיעים לנקוט בעמדה שמרנית בחשיפה למניות, עם לא יותר מ-10% החזקה במניות בתיק סולידי ו-25% בתיק ספקולטיבי.

"לצד האופטימיות הזהירה שמתפתחת לאחרונה ועליות השערים בחודשים האחרונים עולה גם אי הוודאות באשר להמשך המומנטום בשוק ואנו מעדיפים להמשיך להיות שמרנים בחשיפה למניות", אומרים הכלכלנים בסקירתם השבועית על שוק ההון. "מבין הסקטורים המומלצים אנו סבורים כי יש להיצמד לסקטורים הדפנסיביים כדוגמת הבריאות, או מניות עם תשואת דיבידנד גבוהה".

ובשעה שהמניות הגיעו לרמות מסוכנות, להערכתם, הכלכלנים מספקים אלטרנטיבה אחרת: האג"ח הממשלתיות. בבנק אגוד "ממשיכים להעדיף השקעה באפיק השקלי בטווחים של עד 4 שנים בהם הפער מול הצמוד עדיין קיים ברמות של מעל 3%".

הכלכלנים העלו השבוע את תחזית האינפלציה שלהם לחודש יולי, והם צופים כי מדד המחירים לצרכן בחודש יולי יעלה ב-0.25%, לעומת 0.1% בתחזית הקודמת. הסיבה להעלאת התחזית היא האמרת מחיר הנפט. האינפלציה החזויה ב-2009 על ידי בנק אגוד היא 2.7%.

האופציות על הדולר משקפות לו התחזקות

ומה באשר לדולר, אשר נחלש בשבועות האחרונים מול השקל בהתאם למגמת היחלשותו בעולם? בשוק המט"ח לא מספקים הכלכלנים תחזיות ספציפיות ומסתפקים באזכור רמות התמיכה וההתנגדות הקרובות: תמיכה ב-3.887 שקלים והתנגדות ב-4 שקלים לדולר.

לדברי הכלכלנים, "הדולר שב להיחלש בשל הסיבה שקדמה למשבר - התרחבות הגירעון בארה"ב. המשבר הפך את המגמה ולמרות שהחל בארה"ב הדולר נחשב עדין למטבע בטוח שטוב לחזור אליו בעיתות מצוקה. זאת המגמה ששלטה בשנה האחרונה, אלא שבשבועות האחרונים נכנעה שוב למגמת ההיחלשות. הזינוקים בשוקי המניות, שינויים בהערכות לגבי משך המשבר כפי שהכרנו אותו עד כה גורמים למשקיעים לשקול מחדש מה מקומו של הדולר. אם המשבר יסתיים מוקדם מהצפוי, קו המחשבה אומר שניתן לצאת מהדולר ששימש כחוף מבטחים".

ביום שישי נקבע שערו היציג של הדולר על 3.916 שקלים, ירידה של 0.13%. היום, כמדי יום ראשון, לא מתקיים מסחר בדולר, אולם המסחר באופציות משקף לו התחזקות של 0.6% לרמה של 3.94 שקלים.