אפלייד קלינטק, המפתחת פתרונות לבעיות בטיפול בביוב, מגייסת 3 מיליון דולר

אפלייד קלינטק סיימה את שלב הפיתוח והתקינה יחידות שלה ב-3 מכונים - שניים בישראל ואחד בארה"ב

אפלייד קלינטק במו"מ עם משקיעים פרטיים, וכן עם גופים פיננסיים מקומיים וזרים, לצורך גיוס של 3 מיליון דולר.

אפלייד קלינטק היא גלגול של חברה שהוקמה ב-2003 תחת השם NTD Sepage. בסוף 2007 הוקמה אפלייד על-ידי Sepage ביחד עם קבוצת משקיעים אמריקנים שהשקיעו בה 2.5 מיליון דולר, על בסיס טכנולוגיה שפיתוחה החל בחברה הקודמת.

בעל השליטה בחברה, באמצעות השליטה ב-Sepage, הוא ד"ר רפי אהרון, שהשכלתו ממכון וייצמן. אהרון משמש כיו"ר וכנשיא החברה, וד"ר ישראל בירן משמש כמנכ"ל שלה.

הפיתוח של החברה נועד לספק תשובה לבעיות בטיפול בביוב. היום הטיפול המקובל בביוב העירוני במסגרת מכוני טיהור השפכים הוא באמצעות תהליך ביולוגי עתיר אנרגיה וכימיקלים. אלא שכתוצאה ממנו נוצרת בוצה, וזו בעייתית לטיפול. במהלך התהליך מתפרקים רק 50% מהמוצקים והשאר נותר כבוצה.

אפלייד משיגה בפיתוח שלה כמה יעדים. ראשית, היא מוציאה מתוך הביוב הגולמי את המוצקים בתחילת התהליך, ממחזרת אותם ומייצרת מהם מוצר שיכול לשמש כדלק נוזלי, כמו אתנול או לחילופין כחשמל לרשת החשמל. בכך היא גם מונעת היווצרות בוצה, וגם למעשה מציבה במכון טיהור השפכים מתקן שמהווה תחנת כוח נקייה.

חוץ מהיתרון הסביבתי, יש בכך גם חיסכון בתפעול המתקן, שכן אין כאמור צורך לטפל בבוצה. החברה טוענת לחיסכון של 40% בעלויות השוטפות של מתקני טיהור השפכים, כמו גם לחיסכון בעלויות ההקמה וההרחבה של המכונים.

אפלייד קלינטק סיימה את שלב הפיתוח והתקינה יחידות שלה בשלושה מכונים, שניים בישראל ואחד בארה"ב.