הפרקליטות מבקשת להטיל על אסי אבוטבול 25 שנות מאסר בפועל

אבוטבול הורשע בשורה של אישומים חמורים, בהם סחיטה באיומים של אנשי עסקים מהארץ ומחו"ל, הלבנת הון ומתן שוחד לד"ר ג'קי סרוב ■ התובעת: "שמו של אבוטבול היה אחד מכלי העבודה בארגון הפשע שלו"

פרקליטות המדינה ביקשה היום (א') להטיל על אסי אבוטבול 25 שנות מאסר בפועל, מאסר על-תנאי ופיצוי כספי. אבוטבול הורשע בשורה של אישומים חמורים, בהם סחיטה באיומים של אנשי עסקים מהארץ ומחו"ל, הלבנת הון ומתן שוחד לד"ר ג'קי סרוב.

התובעת, עו"ד נורית קורנהאוזר, אמרה בדיון כי "שמו של הנאשם היה אחד מכלי העבודה של הארגון. זה היה הנשק. הנאשם נקט בעצמו באלימות ב-10 הפרשות בהן הורשע, ירד לזירה וביצע בעצמו את עבירות האיומים וגם את עבירות האלימות".

בנוסף ביקשה הפרקליטות לפצות את המתלוננים "על הנזק הנפשי, על החרדות והאיומים ועל כך שהיו צריכים להגיע לבית המשפט ולהעיד".

לאחר שהפרקליטות ביקשה לגזור את העונש על אבוטבול, צעקה אשתו: "זה לא נורמלי!".

גם על אלברט סיטבון, נאשם נוסף ומי שהורשע בפעילות בארגון פשיעה ובכך ששימש כיד ימינו של אבוטבול, ביקשה הפרקליטות להטיל 25 שנות מאסר בפועל.

ביהמ"ש: "אבוטבול - ראש ארגון פשע"

"אסי אבוטבול הוא ראש ארגון פשע", כך קבע בתחילת החודש נחרצות בית המשפט המחוזי בתל-אביב. בשל העובדה שאבוטבול הורשע בניהול ארגון פשיעה, צפוי בית המשפט לגזור עליו עונש כפול על כל אחת מהעבירות שביצע, זאת בהתאם לחוק החדש למלחמה בארגוני הפשע.

בהכרעת הדין, שהתפרסה על 570 עמודים, הטיחו השופטים ביקורת קשה על ארגוני הפשיעה הפועלים ללא הרף בישראל. "איך אפשר שבחברה מתוקנת יתקיימו מנגנוני הפחדה של בעלי עשייה עבריינית בלתי מתפשרת?", תהה הרכב השופטים.

"אתם קבעתם שאנחנו הפושעים הגדולים במדינה"

השופטת ברכה אופיר-תום ציינה כי אבוטבול, מלבד התפרצויות הזעם שהפגין באולם, התגלה כאדם פיקח ובעל חוש הומור. היא אף הזכירה את פרשת רצח פרקליטו הקודם של העבריין, עו"ד יורם חכם, תעלומה שטרם נפתרה.

במהלך הדיון קם סיטבון וצעק בזעם לעבר השופטים. "אתם קבעתם שאנחנו הפושעים הכי גדולים במדינה", הטיח בהם. "עד היום לא היה לאף מאיתנו עבר פלילי".