HSBC מעלים את מחיר היעד למניית בז"ן ל-2.2 שקלים: "עלויות פרוייקט הפצחן המימני קטנו ב-20%"

האנליסט יונה וויז מותיר את המלצתו למניית בתי הזיקוק על "משקל-יתר" ■ "הפצחן יגדיל את תפוקת הזיקוק, ומהווה צעד בשדרוג נכסי החברה לאחר ההפרטה" ■ מחיר היעד גדול ב-30.2% משער הפתיחה

במחלקת המחקר העולמית של הבנק הבריטי/הונג-קונג HSBC מעלים הבוקר (ב') את מחיר היעד למניית בז"ן ל-2.2 שקלים. מדובר בעלייה של 15.8% בהשוואה למחיר היעד הקודם של המניית בתי זיקוק הנפט בחיפה, 1.9 שקלים. מכל פנים, מחיר היעד גדול ב-30.2% משער הפתיחה, והוא מבוסס על מודל היוון תזרים המזומנים (DCF). בבנק מצמידים לדירוג אזהרה מפני התנודתיות במסחר במניה.

"עלויות פרוייקט הפצחן המימני קטנו ב-20%", כתב האנליסט יונה וויז, שמתייחס לעלויות העדכניות, המסתכמות ב-500 מיליון דולר בלבד. וויז מותיר את המלצתו למניית בתי הזיקוק על "משקל-יתר". לדבריו, "הפצחן יגדיל את תפוקת הזיקוק, ומהווה צעד בשדרוג נכסי החברה לאחר ההפרטה". בהנחת העבודה המקורית של HSBC ציפו לעלויות של 637 מיליון דולר והפעלה ב-2011; כעת צפוי המיזם להתחיל לפעול שנה מאוחר יותר.

פרוייקט הפצחן המימני של בז"ן אמור להגדיל את יכולת הזיקוק של החברה, ובעיקר להגדיל את יכולת ייצור הסולר והדלק למטוסים. על-פי הערכות החברה, כושר הזיקוק היומי של החברה עשוי לגדול ל-25 אלף חביות. העלאת מחיר היעד נובעת מכך שתחת הנחת תזרים המזומנים של בז"ן, הפחתת העלויות של המיזם הייתה צפויה לפרק זמן ארוך יותר. התחזית הנוכחית לוקחת בחשבון גם מרווחי זיקוק משופרים ואת ביטול תוכניות הרכישה של החברה הבת, כרמל אולפינים (כאו"ל).

מניית בז"ן נסחרת נכון לשעת הכנת הידיעה בירידות שערים. היום, נזכיר, מסתיימת הדגימה של הבורסה לניירות-ערך בתל-אביב לקראת עדכון מדדי המסחר בבורסה בתחילת החודש הבא. קרב איתנים מתנהל בין מניית בז"ן לבין גזית גלוב על מי מבין השתיים תיוותר במדד המעו"ף היוקרתי. מחיר היעד של HSBC גבוה ב-10 אגורות ממחיר היעד שנקבה רק לפני שבוע בדיוק האנליסטית גל רייטר מחטיבת הברוקראז' של בית ההשקעות כלל פיננסים, כשהעלתה את המלצתה ל"תשואת-יתר".

בזןבזן