מכללת משב שוקי הון נקלעה לקשיים וסגרה את שעריה

אחד המרצים: המכללה עדיין לא הודיעה לנו כלום, המשכורות האחרונות הגיעו כרגיל

מכללת משב שוקי הון, בבעלותו של עידו ליבני, המכשירה ברוקרים, יועצי השקעות ומנהלי תיקים עומדת בפני סגירה. סטודנטים של משב שהגיעו אתמול (א') לשיעור כלכלה בסניף המכללה ברמת גן הופתעו לפגוש בכניסה לסניף מאבטח שנעל את שערי המכללה ושלט שאומר שהשיעור בוטל וכי לא נקבע לו מועד חדש.

הסטודנטים שניסו להתקשר למזכירות המכללה נתקלו במענה קולי. גם ניסיונות להתקשר היום למכללה לא נענו. בנוסף, עמוד הבית של אתר המכללה קרס ואינו נגיש. הסטודנטים זועמים על סגירת המכללה ללא הודעה מראש, לאור העובדה כי שילמו על הקורסים במסגרת עסקת חבילה, בה הם משקיעים אלפי שקלים בחבילת קורסים שמוזילה את העלות הכוללת. רוב הסטודנטים שילמו על החבילה מראש ומנסים מאתמול לבטל הוראות קבע או חיובים בכרטיסי אשראי כדי להימנע מהפסד כספי ניכר.

"נותנים לך הצעת מחיר גלובאלית לחבילת קורסים ואתה סוגר את העסקה מראש במחיר שיכול להגיע ל-15-20 אלף שקל", מסביר אחד הסטודנטים במכללה. "אני מבואס. אני צריך לשלם עכשיו על קורסים מחדש במקום אחר וזה הרבה כסף. כל קורס זה 5,000-7,000 שקל".

לדברי הסטודנט, כבר לפני חודשיים דיברו במסדרונות על קשיים כלכליים שאליהם נקלעה המכללה. "דיברו על זה אבל זה היה בגדר שמועות ולשמועות לא תמיד מתייחסים ברצינות. אנחנו מתכוונים לתבוע אותם. הם פשוט סגרו לנו את השערים בפרצוף בלי לספק תשובות".

גם את המרצים אף אחד לא יידע על הקשיים שאליהם נקלעה משב שוקי הון ועל הכוונה לסגור את שערי המכללה. "המכללה עדיין לא הודיעה לנו כלום", מספר אחד המרצים שמלמד במכללה כבר חמש שנים. "ראינו שהמכללה בקשיים. היו צמצומים במספר הקורסים, בכיתות הלימוד ואפילו בשטחי המשרדים. הבנתי שזה קשור למצב אבל לא תיארתי לעצמי שזה יגיע למצב כזה", אמר המרצה.

לדברי אותו מרצה, "המשכורות האחרונות הגיעו כרגיל ולא היתה שום בעיה. אני באמצע העברת קורס עכשיו, אז אני מקווה שהם ישלמו לי על הקורס הזה. עדיין לא חשבתי מה לעשות אם הכסף לא יגיע. נראה מה יהיה".

לדברי אחד המרצים במכללה, "לא קיבלתי עדיין אגורה על כל חודש מאי שעבדתי. זה היה צריך להיכנס ב-10 בחודש ועדיין לא נכנס". המרצה מספר כי במוצ"ש אמר המנהל הפדגוגי של המכללה לקבוצה מסוימת של מרצים כי מיום ראשון המכללה סוגרת את שעריה כי הבעלים הנוכחי לא רוצה להכניס יותר כסף לחברה. עוד הוסיף המרצה כי באחרונה קיבלו מספר מרצים מכתבי פיטורים. לדבריו, הוא ועמיתיו נפגשו באחרונה עם עו"ד ומתכוונים לפנות בקרוב לבית המשפט בבקשה לצו פירוק נגד מכללת משב שוקי הון.

מרצה אחר במשב בכלל לא שמע על סגירת המכללה עד השיחה עם "גלובס". "אתה מפתיע אותי עכשיו. זאת פעם ראשונה שאני שומע על זה", אמר המרצה שמלמד במכללה בשנה האחרונה. "האמת, שאני לא בקשר עם המכללה בשבועיים-שלושה האחרונים. למזלי, אני בין קורסים אז אני לא נפגע מזה. את המשכורת האחרונה שלי קיבלתי בזמן".

משב שוקי הון פועלת כבר 13 שנים בהכשרת מאות ברוקרים, יועצי השקעות וטריידרים. המכללה פרוסה במספר מקומות בארץ, כשהסניפים המרכזיים נמצאים בבני ברק וברמת גן. משב שוקי הון פועלת בשוק של לימודי שוק הון ובורסה שהתפתח מאוד בשנים האחרונות ופועלות בו גם חברות גדולות כמו מיטב ומגדל שוקי הון.

המכללה גם מקיימת שיתוף פעולה ממושך עם רשת המכללה למינהל, שאתמול נחשף ב"גלובס" כי היא נמצאת בקשיים כלכליים וכי לא העבירה כספים לספקים ולקרנות הפנסיה והגמל של העובדים בחודשים האחרונים.

לא ניתן היה להשיג את תגובת מכללת משב שוקי הון.