חשש מקריסה של חברת קפלן שיווק בשר: ספקים מבקשים להוציא סחורה ממחסני החברה בראש-העין

חברת קפלן שיווק מעסיקה כ-100 עובדים, וההערכות הן כי מחזור מכירותיה השנתי עומד כ-100 מיליון שקל בשנה

חשש מקריסתה האפשרית של חברה נוספת בשוק: קפלן שיווק בשר. ל"גלובס" נודע כי משעות הבוקר הגיעו ספקים למחסני החברה בראש העין וביקשו להוציא סחורה מהמחסנים, וזאת מחשש שהחברה לא תוכל לפרוע את התשלומים עבורם. עוד נודע, כי בשל השמועות על מצבה הכספי הבעייתי של החברה, מרבית העובדים לא הגיעו היום לעבודה.

כדור השלג החל להתגלגל כאשר הבנקים עצרו את האשראי לחברה. חברת קפלן שיווק מעסיקה כ-100 עובדים וההערכות הן כי מחזור מכירותיה השנתי עומד כ-100 מיליון שקל בשנה.

בחודש מאי ביקשה החברה לחייב את בנק איגוד לפתוח מחדש את חשבונה. הבנק טען שבשנים 2002-2005 התאפיינה פעילות החשבון ביתרות חובה קטנות יחסית, ולפתע החל ממארס 2008 החלה בחשבון פעילות בלתי אופיינית בהיקף נרחב, והופקדו בו מספר רב של פעמים סכומים בגובה של 300 אלף שקל בממוצע, שהתקבלו מחברה העוסקת באשראי חוץ-בנקאי.

סכומים אלו הועברו מהחשבון באיגוד לחשבונות אחרים של קפלן בבנקים אחרים. הבנק הסביר כי פעולות אלה חסרות היגיון עסקי ובנקאי, ולכן חשד שמדובר בפעילות הקשורה להלבנת הון, וחשבון החברה מהווה בעצם "צינור" להעברת כספים מהבנק אל המערכת הבנקאית. הבנק הסביר כי דרש הסברים ממנהלי החברה, וקיבל גרסאות סותרות שחיזקו את החשד.

קפלן טענה שהבנק סגר את החשבון משום שהיה בזכות ובשל פעילותה העסקית המצומצמת, שלא איפשרה לבנק לחייבה בריבית ועמלות גבוהים.