אלביט מערכות נכנסת להשקעה במיקאל: בשלב הראשון תרכוש 19% מהחברה תמורת 18 מיליון דולר

לאלביט מערכות תהיה אופציה לרכוש את כל החברה לאחר שנתיים וחצי, בשווי שייקבע לפי הערכה חיצונית ■ מיקאל הינו תאגיד בטחוני הנמצא בבעלות מיקו גילת ורוני נפתלי

מיקו גילת, מבעלי מיקאל: "עשינו תעשיה יפה שתמשיך ותגדל, ומצאנו את הפיתרון הטוב ביותר עבורה. זהו צעד בכיוון הנכון לנו, לאלביט ולתעשייה הבטחונית הישראלית". כך נשמע היום (ב') אברהם "מיקו" גילת, לאחר שפורסם כי אלביט מערכות תיכנס להשקעה בחברה בשני שלבים.

בשלב הראשון, תזרים אלביט 18 מיליון דולר תמורת 19% מהמניות של מיקאל, כאשר תינתן לה אופציה לרכוש את כל החברה לאחר שנתיים וחצי. שווי רכישת החברה ייקבע לפי הערכת שווי חיצונית.

מיקאל, תאגיד בטחוני הנמצא בבעלות מיקו גילת ורוני נפתלי, מאגד בתוכו מספר רב של חברות בטחוניות בתחומים שונים. "בעולם של ימינו יש מקום רק לגופים גדולים, וטוב לנו להתחבר עם אלביט", אומר גילת. "עשינו תעשייה יפה שתמשיך ותגדל, וזהו הפיתרון הטוב ביותר עבורנו".

עסקת הרכישה מקנה שווי של 95 מיליון דולר לקבוצת מיקאל בשלב הראשון. הקבוצה עלתה לכותרות בשנה האחרונה בעיקר עקב האחזקה העיקרית שלה, סולתם מערכות, אשר מייצרת תותחים, מרגמות, תחמושת ואמצעים נלווים אחרים עבור צבאות זרים.

סולתם נקלעה לקשיי נזילות עקב בעיות בפרויקט הדגל שלה בקזחסטן. סולתם ביצעה בקזחסטן פרויקט השבחת תותחים בשני שלבים, כאשר השלב הראשון הסתיים ללא בעיות מיוחדות, ולפי הערכות קיבלה סולתם עבורו כ-80 מיליון דולר.

החברה החלה להזמין ציוד מספקים עבור השלב השני, אולם אז החלו להיווצר בעיות שלטוניות בקזחסטן והפרויקט הוקפא, כאשר הציוד שכבר סופק לא נטמע בצבא. בעקבות בעיות בפרויקט זה וירידה בהיקף הפעילות בשאר המגזרים, הוחלפה הנהלת החברה הוותיקה, ומנכ"ל החברה משה חרש פינה את מקומו בסוף 2008 לדודו מרסיאנו, שכיהן בתפקיד סמנכ"ל פיתוח עסקי במיקאל.

בחצי השנה האחרונה פיטרה סולתם 160 עובדים מתוך 400 העובדים, כאשר רוב העובדים שנשארו בחברה מאוגדים בהסכם עבודה קיבוצי. מאלביט מערכות נמסר: "הרכישה תואמת את המדיניות ארוכת הטווח של אלביט של רכישת חברות שיש להן טכנולוגיות משלימות, או הפותחות פתח לשווקים חדשים. מצאנו בסולתם חברה עם יכולות שאנו מאמינים כי ביכולתנו לסייע להתפתח, כמו גם פרויקטים משותפים בתחום ארטילריה, בקרת אש, מרגמות".