קובי טרייביטש: אין לי כוונה להפוך את טיב טעם לעסק כשר

אומר בהתייחס לכוונת נאמן אנטר הולדינגס להגיש הצעות למכירת אחזקותיה בטיב טעם: "העסק שלי לא למכירה" ■ לגבי ההצעות לרכישת טיב טעם מבהיר טרייביטש: "ברור שמהלך כזה יכול לבוא רק ביוזמתי"

יו"ר ובעל השליטה בטיב טעם , קובי טרייביטש, יוצא היום (ב') נחרצות נגד כוונתו של נאמן חברת אנטר הולדינגס , השותפה בטיב טעם, להגיש הצעות למכירת מניותיה של אנטר (38%) בחברה. האחזקות של אנטר בטיב טעם משועבדות לטובת מחזיקי האג"ח של אנטר הולדינגס.

בשיחה עם "גלובס", ובהתייחס לכוונת נאמן אנטר הולדינגס להגיש לבית המשפט הצעות למכירת אחזקותיה בטיב טעם, אומר טרייביטש: "העסק שלי לא למכירה. אם הייתי רוצה למכור, יכולתי למכור מזמן. בצד של עמית ברגר (בעל השליטה באנטר, א"ח) הוא היה על המדף כבר שנתיים - ואני טרפדתי כל דבר כי אני אוהב את העסק, חושב שיש לו פוטנציאל ואמשיך לפתח אותו. בנוסף, לא רציתי להסב אותו לעסק אחר, כמו למשל להפוך אותו לעסק כשר".

עוד אומר טרייביטש: "אני מציע טוב-טוב לכל מי שבוחש, לקרוא את ההסכמים החתומים שלא מאפשרים לאף אחד לעשות צעדים בלי שאני מאשר אותם, אלא אם הוא רוצה לשים את כספו על קרן הצבי".

עוד נודע ל"גלובס" כי במקרה שבו תיערך התמחרות על אחזקותיה של אנטר בטיב טעם - טרייביטש עצמו צפוי להשתתף בהתמחרות.

הקפאת הליכים מאפריל

אנטר הולדינגס וברגר שוקי הון צברו חובות של 226 מיליון שקל, והן אינן יכולות לעמוד בפירעונם. ברגר עצמו ערב אישית לחובות בסך של 56 מיליון שקל של שתי החברות לבנקים ולגורמים אחרים, ולצורך כך אף שיעבד את ביתו הפרטי בסביון.

אנטר הולדינגס נמצאת בהקפאת הליכים מאפריל, והצו בעניין הוארך לאחרונה עד היום. החברה אינה יכולה לעמוד בהחזר מלוא החובות בזמן למחזיקי האג"ח, והבטוחה העיקרית היא השיעבוד של מניות טיב טעם לטובת הבטחת החזר החוב.

לאנטר הולדינגס אג"ח מסדרה א' שהיא אמורה לפרוע בסוף יולי הקרוב, בהיקף של 28.8 מיליון שקל, וכן אג"ח מסדרה ב' שהיא אמורה לפרוע בסוף אוגוסט הקרוב, בהיקף של 18.5 מיליון שקל.

כעת מתברר כי במסגרת הסכם השליטה המשותפת בין טרייביטש לאנטר, נקבע מנגנון פיצויים במקרה שבו תחול מכירה של המניות על-ידי אחד הצדדים, ללא הסכמה. סעיף 8 בהסכם קובע כי "במקרה של העברה או מכירה של מניות שלא בהתאם להוראות הסכם זה, ישלם הצד המוכר לצד השני פיצוי מוסכם מראש בסכום השווה ל-25% מתמורת המכירה".

עוד אומר טרייביטש ל"גלובס": "בגדול יש מתעניינים ברכישת טיב טעם, אבל שאף אחד לא ייקח את הקרדיט לעצמו. לכולם ברור שמהלך יכול לבוא רק ביוזמתי - אחרת קשה להניח שעסקה כזאת יכולה להתרחש".