משרד עוה"ד סטריקובסקי-גל-ברוך-פורת מתמזג עם משרד י. וולף

עו"ד דורון סטריקובסקי: "המניע למיזוג הוא היכרות רבת שנים והערכה הדדית. המשרדים מכירים שנים רבות וניהלו תיקים משותפים"

פירמות עורכי הדין הגדולות, ה-Top10, לא רשמו מיזוג משמעותי תקופה ארוכה. המשבר עצר את מגמת הצמיחה ואת טרנד המיזוגים שהשתלטו עליהם בשנים האחרונות. כולם הידקו חגורות וחיפשו דרך איך לא לאבד את הישגי השנים הטובות של שוק ההון. בדיוק ברגע הזה התעוררו המשרדים הקטנים והבינוניים, שראו במשבר הזדמנות להתחזק, לגדול או - לכל הפחות - לשמור על הקיים.

היכרות רבת שנים

בשנה האחרונה הודיעו מספר משרדים קטנים - ביניהם משרדי עוה"ד תדמור וגרופמן-רחימי ומשרדי עוה"ד צבי שוב ונמדר-בן עטר-בנדל - על מיזוג או שיתוף-פעולה. היום מצטרפים עוד שני משרדים לחבורה הזו: משרד עוה"ד סטריקובסקי-גל-ברוך-פורת ושות' הודיע על מיזוג עם משרד י. וולף ושות'. המשרד המאוחד, שיקרא סטריקובסקי, גל, ברוך, פורת ושות' & י. וולף ושות', מונה 20 עורכי דין. מדובר במיזוג שני של משרד סטריקובסקי-גל-ברוך-פורת בתקופה של כשנה וחצי, לאחר שבסוף 2007 מיזג המשרד לתוכו את משרד עו"ד אמיר דוידוב.

עורכי דין רבים מעריכים כי מיזוגים מהסוג הזה, בין משרדים קטנים לבינוניים, שצצים בתקופת המשבר, נובעים מהצורך לחזק את המשרד ולשמור על הקיים, ולאו דווקא מהצורך להתפתח.

עו"ד דורון סטריקובסקי, השותף המנהל במשרד, מבהיר כי לא זה היה המניע למיזוג, אלא היכרות רבת שנים והערכה הדדית. "המשרדים מכירים שנים רבות וניהלו תיקים משותפים. עיקר ההיכרות היתה בין עוה"ד דרור גל ויצחק וולף, שניהם מתחום דיני העבודה".

* ובכל זאת, איך המשבר השפיע על הפרקטיקה שלכם?

"בשלב זה לא רואים שינוי משמעותי בהכנסות המשרד, אלא שינוי בתחומי העבודה המשפטית. המשבר הכלכלי גרם להגדלת הפעילות הליטיגטורית בשני המשרדים, הן בתחום דיני העבודה והן בתחום המסחרי-אזרחי. כמו כן גדל מספר התביעות הכספיות ותיקי חדלות פירעון. מאחר שהמשרד מתמקד בייצוג בנקים ומוסדות כספיים מחד ובייצוג עובדים הנפגעים מהליך הפירוק מאידך, ניתן לומר שהיום מוגשות יותר תביעות כספיות ויש עלייה בטיפול בתיקי כינוסים ופירוקים מהתקופה שלפני המשבר".

"מאידך, ניתן לראות מגמה לפיה הלקוחות מבקשים לשלם באופן גלובלי ולדעת מראש מהו סך שכר הטרחה אשר ישולם על ידם בסיום ההליך המשפטי או בחתימתו של החוזה המסחרי, להבדיל מהעבר שאז מרבית הלקוחות הסכימו לתשלומים בחיובי שעות ללא הגבלה כל שהיא".

להערכתו, המשרדים הבינוניים והקטנים, עמם נמנה משרדם, חוו פגיעה פחותה מהמשבר כיוון שהיו להם פחות שכבות שומן. "משרדים כאלה מעסיקים מספר מצומצם יחסית של עורכי דין וקיימת בהם יותר גמישות מאשר במשרדים הגדולים, כיוון שעורכי הדין מתמחים במספר תחומים ובתקופת משבר יכולים לעסוק בתחומים שיש בהם עבודה, לעומת תחומים משותקים. בתקופה בה אנו מצויים, דווקא משרדים בסדר גודל בינוני השומרים על רמת שירות גבוהה בעלויות סבירות, לצד יכולות לתת מענה מקצועי למגוון לקוחות, חברות ויחידים, יכולים להתאים עצמם לשינויים המתרחשים במשק".

שירות מקצועי מקיף

כשנתבקש להעריך באיזו נקודה של המשבר אנו מצויים, השיב סטריקובסקי: "אי-אפשר לומר איפה אנו עומדים כיום, אם כי נראים סימנים קלים של סימני התאוששות בשוק הנדל"ן. מנגד, קיימת ירידה במוסר התשלומים".

משרד סטריקובסקי-גל-ברוך-פורת נוסד בשנת 1988 ומתמחה בתחומי המשפט המסחרי-אזרחי, מקרקעין, דיני עבודה, כינוסים ופירוקים, חברות ושוק ההון וכן בתחום הליטיגציה. לפני כשנתיים פתח משרד סטריקובסקי שלוחה בלונדון, בשיתוף פעולה עם משרד עוה"ד אלתר ושות'.

המשרד הלונדוני, S.A. CONSULTING, מעניק ייעוץ משפטי ליחידים ולחברות בכל תחומי המשפט הישראלי בעיקר בנושאי נדל"ן, מיסוי בינלאומי, ופעילות מסחרית ופיננסית.

משרד וולף, בראשותו של עו"ד יצחק וולף, נוסד בשנת 1981 ומתמחה בדיני עבודה, משפט מסחרי, דיני חברות וליטיגציה.