פרשת מידע הפנים בפוקס: צפוי אישום נגד בכיר באפריקה ישראל; הראל ויזל לא יועמד לדין

הפרקליטות הוציאה באחרונה זימונים לשימוע לבכיר באפריקה ישראל, לעוזרת האישית לשעבר של ויזל ולאביה ולמנהל התיקים אלון וגנר ■ לפי החשד, העוזרת העבירה מידע לווגנר על עסקת לבייב-פוקס

פרקליטות מיסוי וכלכלה מתכוונת להגיש כתבי אישום נגד גורם בכיר בקבוצת אפריקה -ישראל, וכן נגד העוזרת האישית לשעבר של הראל ויזל, מבעלי פוקס , בפרשת מידע הפנים בפוקס - כך נודע ל"גלובס".

עוד צפויים לעמוד לדין בפרשה מנהל התיקים אלון וגנר ואביה של העוזרת האישית של ויזל. הארבעה ומספר גורמים נוספים זומנו באחרונה על-ידי הפרקליטות לשימועים. ויזל עצמו, שנחקר בזמנו ברשות ניירות ערך בפרשה, לא זומן לשימוע, וכמוהו גם סמנכ"ל הכספים בפוקס, רן ארנון.

פוקס מוחזקת בידי ויזל אחזקות בבעלות האחים ויזל - כ-26%, אברהם פוקס מחזיק כ-25%, לבייב מחזיק כ-19% ובנק לאומי כ-12%.

הפרשה נחקרה בזמנו במחלקת החקירות ברשות ניירות ערך. תחילת הפרשה במעצרו של מנהל התיקים וגנר, שנחשד כי עשה שימוש במידע פנים בנוגע למשא-ומתן בין בעל השליטה באפריקה ישראל, לב לבייב, לבין חברת פוקס, לגבי כניסתו של לבייב להשקעה בחברה, בין היתר באמצעות הקמת רשת חנויות פוקס ברוסיה ובמדינות חבר העמים.

ב-24 בנובמבר 2004 פירסמה פוקס דיווח מיידי אודות המשא-ומתן עם לבייב, וכתוצאה מכך עלתה מניית פוקס ב-5.76%, וביום שלמחרת - ב-4.26% נוספים.

חקירת הרשות לניירות ערך העלתה כי מספר ימים לפני הדיווח המיידי, וגנר - ששימש כמנהל תיקים ובעלים של חברת קשר ניהול השקעות לניהול תיקים - קיבל מידע מהעוזרת האישית לשעבר של ויזל בעניין ההסכם המתגבש בין לבייב לפוקס.

רכישת מניות

החקירה העלתה כי בטרם פורסם לציבור המידע על המשא-ומתן, עשה וגנר שימוש במידע שהעבירה לו העוזרת האישית בנוגע למשא-ומתן. לפי החשד, בתקופה שבין 21 ל-24 בנובמבר 2004 ביצע וגנר רכישות של מניות פוקס עד לפרסום הדיווח על המשא-ומתן.

הרשות טענה כי בטרם פורסם מידע הפנים לציבור, רכש וגנר מניות של פוקס בסכום של כ-228 אלף שקל עבור לקוחותיו, בסכום של כ-177 אלף שקל לחשבון אביו ובסכום של כ-22 אלף שקל לחשבון אחותו.

התיק מטופל בידי עו"ד אילנה מודעי, מפרקליטות מיסוי וכלכלה; מנהל התיקים וגנר מיוצג בידי עוה"ד יעל גרוסמן ורן אפק; הבכיר בחברת אפריקה ישראל מיוצג בידי עו"ד נתי שמחוני; וויזל יוצג בידי עו"ד נבות תל-צור.

דובר אפריקה ישראל מסר בתגובה: "מהפרקליטות אכן התקבל זימון לשימוע, ואנו סמוכים ובטוחים כי לאחר קיום השימוע תחליט הפרקליטות שלא להגיש כתב אישום".