סולי סקאל: "יש הרגשה שמי שעומד בראש לשכת התיאום של המעסיקים לא מתפקד"

"אחד הדברים הבסיסיים לפני שחותמים הסכמים עם ההסתדרות זה הסכמה רחבה בקרב המעסיקים, כמו בפנסיית החובה, וכאן הציגו לנו משהו שכבר בושל. זה היה מחטף"

התסיסה במגזר העסקי נגד שינויי החקיקה בתחום יחסי העבודה, להם הסכים נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, מתרחבת.

"יש הרגשה שמי שעומד בראש לשכת התיאום של המעסיקים (ברוש - ש.נ) לא מתפקד", אמר ל"גלובס" סולי סקאל, יו"ר ובעלי קבוצת סקאל. "אחד הדברים הבסיסיים לפני שחותמים הסכמים עם ההסתדרות זה הסכמה רחבה בקרב המעסיקים, כמו בפנסיית החובה, וכאן הציגו לנו משהו שכבר בושל. זה היה מחטף", הוא טוען.

סקאל הצטרף לצוות חירום שהקים איגוד לשכות המסחר. בצוות טוענים כי החקיקה תוסיף 27 אלף מובטלים ותיצור הפסד תוצר של כ-6 מיליארד שקל.

אחד השינויים להם מתנגד סקאל הוא זה לפיו חובה על מעסיק לדון בהסכם קיבוצי עם העובדים, אם מעל שליש מהם התארגנו והקימו ועד. "כל הסכם שבו אני מאבד את השליטה ונאלץ להיכנע לתכתיבים מאיים על העסק שלי. רק מישהו אחד צריך להוביל את העסק, וזה בטח לא העובדים - וגם לא ההסתדרות", הוא מבהיר.

הוא לא מתרשם מכך שהסעיף מציין כי המעסיק לא חייב לבסוף לחתום הסכם קיבוצי. "מהרגע שמחייבים אותי לנהל מו"מ מחייבים אותי בעצם גם לחתום על הסכם, אחרת אפשר יהיה לטעון שלא ניהלתי מו"מ בתום לב", הוא מסביר.

סקאל מתנגד גם לסעיף שקובע דין פלילי למליני שכר. "אם עסק עומד לקרוס והוא לא רוצה להיות עבריין בגלל עניין הדין הפלילי, יש לו שתי אפשרויות: לפשוט רגל או לפטר עובדים. במקום לסייע למעסיקים, במיוחד במשבר, החליטו לעודד פיטורים ופשיטות רגל".