פורבס: "ה'פד' צריך להפסיק לרכוש אג"ח ממשלתיות; עליו להתמקד בהתנעת שוק האשראי המיועד לצרכנים"

"הגרוע ביותר במיתון כבר מאחורינו והשווקים הפיננסים התאוששו מרמות השפל אליהן הגיעו במארס, אך המערכת הפיננסית עדיין לא מתפקדת כראוי, בשל מחסור באשראי לחברות קטנות ולצרכנים"

מנכ"ל המגזין "פורבס", סטיב פורבס אומר היום (ב') לרשת CNBC: "הפדרל רזרב צריך להפסיק לרכוש אג"ח ממשלתיות ובמקום זאת צריך ה'פד' להתמקד להתנעת הפעילות בשוק האשראי המיועד לצרכנים".

"מדהים שמאז דצמבר לא גדל מאזן התשלומים של ה'פד' אפילו בדולר אחד. הבנק המרכזי האמריקני קופץ אגרופים בחמשת החודשים האחרונים" והוסיף: "אני חושב כי על ה'פד' להצהיר תחילה כי אין בכוונתו לרכוש עוד אג"ח. מזומנים במערכת הבנקאית הם לא הבעיה. הבעיה טמונה בשוק האשראי שחלקו עדיין אינו פעיל".

פורבס ממליץ לפדרל ריזרב לקנות באופן "אגרסיבי" ני"ע מגובי משכנתאות, בכדי להניע שוב את פעילות מכירת הבתים, ועליו לרכוש גם חבילות של הלוואות לכלי רכב ומוצרים אחרים בעבורם מקבלים הצרכנים אשראי, כפי שהבטיח ה'פד' במסגרת תוכנית ה-TALIF", הסביר פורבס.

"ה'פד' אינו צריך לנפח את מאזניו, אך עליו להזרים הון בהיקף של מאות מיליוני דולרים למערכת על מנת להתניע את שוק האשראי שוב".

בהתייחסו לרפורמות שמתוכננות בארה"ב אשר יעבירו את הפיקוח הרגולטורי על מערכת הפיננסים לידי הפדרל ריזרב אומר פורבס "זה קצת אירוני שהממשל מתכוון להעביר כוח נוסף לידי הפדרל ריזרב, אשר לא הוכיח יכולות פיקוח מתאימות על המערכת הבנקאית בין השנים 2003-2004, אז זכתה המערכת הבנקאית להקלות מרחיקות לכת, כאשר הנפיקה את כל אותם ני"ע שהובילו לבועה שהתפוצצה. אני חושב שיש לדון בנושא בקונגרס בכובד ראש".

בהתייחסו למצב הכלכלה אמר פורבס כי "הגרוע ביותר במיתון כבר מאחורינו והשווקים הפיננסים התאוששו מרמות השפל אליהן הגיעו במארס, אך המערכת הפיננסית עדיין לא מתפקדת כראוי, בשל מחסור באשראי לחברות קטנות ולצרכנים".