המסחר באירופה ננעל בדישדוש במגמה מעורבת למרות נתוני מאקרו חיוביים: הפוטסי והדאקס ננעלו ללא שינוי

[למדור שוקי עולם] מדד תחזיות המגזר העסקי בגרמניה (ZEW) טיפס ל-44.8 נקודות ביוני מ-31.1 נקודות במאי ■ מדד המחירים לצרכן בגוש האירו ירד ב-0.1% במאי ■ האינפלציה בבריטניה האטה לקצב שנתי של 2.2% במאי

המדדים המובילים באירופה ננעלו במגמה מעורבת בדישדוש עם נטייה לירידות קלות לאחר שהמסחר נפתח הבוקר דווקא בעליות קלות. ברקע למסחר, פורסמו היום נתוני האינפלציה בבריטניה וגוש האירו. מניית טסקו בלטה לטובה לאחר שדיווחה על מכירות גבוהות מהצפוי ברבעון הראשון.

האינפלציה השנתית במדינות גוש האירו נותרה ללא שינוי במאי. מדד המחירים לצרכן בבריטניה האט פחות מהצפוי במאי כך שקצב האינפלציה השנתי נותר מעל 2% - היעד של הבנק המרכזי של אנגליה (BOE). נציין כי הבנק המרכזי של אנגליה אמר בעבר כי הוא צופה לירידה חדה של האינפלציה מאוחר יותר השנה.

מלבד התמיכה המובנת מאלייה של מיסים גבוהים על אלכוהול וסיגריות, בעליית המחירים, גם עליית מחירי מכשירי ה-DVD, הטלוויזיות, הביגוד וההנעלה הובילו לעלייה חדה מהצפוי באינפלציה החודשית.

ברקע, הבנק המרכזי של אירופה (ECB) מזהיר בדו"ח כי בנקים בגוש האירו עלולים לרשום הפסדים נוספים בהיקף כולל של יותר מ-283 מיליארד דולר השנה ובשנה הבאה, מכיוון שהמיתון העמוק באירופה מגביר את הלחצים על המגזר הפיננסי.

מדד פוטסי 100 ננעל ללא שינוי ב-4,328.57 נק' ■ מדד דאקס 30 ננעל ללא שינוי ב-4,850.72 נק' ■ מדד קאק 40 ירד היום ב-0.2% ל-3,213.95 נק' ■ מדד ה-SMI של שוויץ ירד היום ב-0.2% ל-5,391.44 נק'.

בזירת המטבעות, האירו עולה ב-0.86% ל-1.3903 דולר והליש"ט מוסיפה 0.98% ל-1.6465 דולר.

בזירת המאקרו

הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של בריטניה מסרה כי מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.6% במאי לקצב שנתי של 2.2% במאי, לעומת 2.3% באפריל. מדובר בקצב השנתי האיטי ביותר מאז ינואר 2008, אך מעל תחזיות השוק לתוצאה של 2%. מדד המחירים הקמעונאיים ירד לקצב של 1.1% במאי מ-1.2% בחודש באפריל

מדד תחזיות המגזר העסקי בגרמניה (ZEW) טיפס ל-44.8 נקודות ביוני מ-31.1 נקודות במאי - הרבה יותר מתחזיות השוק לתוצאה של 37 נקודות.

מדד המחירים לצרכן במדינות גוש האירו עלה ב-0.1% במאי, במונחים חודשיים, כשבמונחים שנתיים הוא נותר ללא שינוי. כך מסרה הלשכה המרכזית לסטיסטיקה בגוש האירו.

הרישום של מכוניות חדשות באירופה ירד ב-4.9% בחודש מאי - ירידה נמשכת של 13 חודשים ברציפות.

מניות בכותרות

ענקית הקמעונאות טסקו דיווחה על עלייה של 4.3% בהיקף המכירות ברבעון הראשון של השנה - יותר מתחזיות השוק לעלייה של 3.7% בלבד.

סוכנות הדירוג מודיס' הודיעה אתמול (ב') כי צירפה את מניית UBS לרשימת מעקב להורדת דירוג.

יצרנית כלי הרכב הצרפתית רנו תמשיך בתוכניות להקמת מפעל לייצור מכוניות זולות במרוקו.

קרדיט סוויס ודויטשה בנק מעולם לא התכוונו לכבד את החוזים למימון ההשתלטות על חברת הכימיקלים Huntsman (סימול: HUN.N). כך אמר עו"ד של החברה לבית משפט בטקסס.

המנכ"ל של חברת הכימיקלים באייר , וורנר וונינג, אמר בראיון לתקשורת הגרמנית כי החברה מתכננת רכישות בעתיד הקרוב, והוסיף שאין בכוונתה למכור את חטיבת מוצרי הפלסטיק, על אף הירידה במכירות.

ישראליות באירופה

קבוצת עטיה הודיעה כי צפי המכירות בשלב הראשון של הפרויקט בסמובור עומד על כ- 22 מיליון אירו - כשליש מהפרויקט. כ- 14 מיליון יורו בגין יחידות צמודות קרקע (59 יחידות) וכ- 8 מיליון יורו מיחידות דיור בבנייה רוויה נמוכה (46 יחידות). נכון להיום, נתקבלו במשרדי השיווק של הפרויקט 155 פניות של רוכשים פוטנציאלים, שמתוכם נחתמו מכתבי כוונות עם 42 רוכשים פוטנציאלים.