מבני תעשייה השלימה גיוס של כ-110 מיליון שקל בהנפקת אגרות חוב ואופציות

אליעזר פישמן: " זאת הצלחה כבירה - אתמול היה יום קשה ובכל זאת נרשם ביקוש יתר"; האג"ח מדורגת "A2" ונושאת ריבית חצי שנתית של 5.5%

חברת מבני תעשייה שבשליטת אליעזר פישמן, הודיעה היום (ג') כי היא השלימה בהצלחה הנפקה לציבור של אגרות חוב ואופציות וגייסה כ-110 מיליון שקל. פישמן ל"גלובס": "זאת הצלחה כבירה - אתמול היה יום קשה ובכל זאת נרשם ביקוש יתר. אנחנו נמצאים לקראת סוף המשבר. זה ייקח כמה חודשים ולא כמה שנים. ה-IMF התחיל להזרים כסף למדינות שזקוקות לכך לאחר שהשקיעו בהצלת הבנקים במערב".

התשואות על האג"ח של מבני תעשייה נעה בין 3% ל-10%. מדובר בהנפקה גדולה שעשויה להסתכם ב-330 מיליון שקל. ההנפקה היתה מיועדת לציבור ומרבית הרכישות הגיעו ממנו. הגיוס נעשה ללא שעבודים ביום שבו הבורסה ירדה ביותר מ-3%. מי שרכש אג"ח מורווח בתוך יום כבר 1.5% על הנייר.

ההנפקה בוצעה בדרך של הרחבת סדרת אגרות החוב (סדרה ז') של החברה, המדורגות על-ידי מדרוג בדירוג של "A2" עם אופק יציב. במסגרת ההנפקה נרשמו ביקושי יתר של 20% מהסכום שהוצע. הכסף מיועד למחזור של חובות.

את הנפקה ביצעו החתמים: כלל פיננסים, אנליסט חיתום, חיתום ולאומי פרטנרס. מאיר דלאל, מנכ"ל אנליסט חיתום, אמר היום ל"גלובס": "התשואות של האג"ח בשוק לחברות נדל"ן מהסוג של מבני תעשיה גבוהות מדיי ולכן מדובר למעשה במימון ביניים עד ששוק ההון יתמחר את החוב החוץ בנקאי בצורה נורמאלית. אז יתחילו גם גיוסים עם מח"מ ארוך ובריבית נמוכה משמעותית".

התשואה האפקטיבית הכוללת את התחייבותה של חברה בת של מבני תעשיה להציע לכל מחזיקי כתבי האופציה, ב-12.07, רכישה חוזרת במחיר של 75 אגורות לכל כתב אופציה עומדת על כ-8%.

אגרות החוב (סדרה ז') עומדות לפירעון בארבעה תשלומים שנתיים קבועים בין השנים 2009 עד 2012 (ביום ה-31 לאוגוסט בכל שנה) ונושאות ריבית נקובה בשיעור של 5.50%, המשולמת פעמיים בשנה. היקף סדרה (ז') הקיים, טרם ההנפקה, מסתכם בכ-653 מיליון שקל ערך נקוב.

כמו כן הנפיקה החברה ארבע סדרות של כתבי אופציה, הניתנות למימוש לאגרות חוב סדרה ז' במשך תקופה שבין 45 ל-90 יום (לכל סדרה משך חיים שונה). מימוש האופציות יזרים לקופת החברה סך של כ-220 מיליון שקל.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"