דן אנד ברדסטריט: צים היא החברה הישראלית המעניינת ביותר חברות מחו"ל; טבע במקום השלישי

במקום השני נמצאת התעשייה האווירית ■ כשליש מכלל הדו"חות (32.1%) על חברות ישראליות הוזמנו מגורמים בארה"ב

חברת הספנות צים היא החברה הישראלית המעניינת ביותר חברות מחו"ל. כך עולה מניתוח נתוני המידע העסקי של חברת דן אנד ברדסטריט אודות פניות מצד חברות בינלאומיות, המבקשות מידע על חברות ישראליות.

במקום השני ברשימה נמצאת התעשייה האווירית ולאחריה נמצאת חברת התרופות טבע . חברות נוספות אשר סביבן נרשמה התעניינות מצד גורמים בחו"ל הן: חברת החשמל, בית הזיקוק באשדוד, סקופ מתכות, בז"ן , בנק לאומי ורפא"ל. הנתונים מתייחסים לתקופה שבין ספטמבר 2008 למאי 2009 בהשוואה לתקופה המקבילה שנה קודם לכן (ספטמבר 2007 עד מאי 2008).

עוד עולה מהנתונים כי בזמן המשבר הכלכלי העולמי נרשמה ירידה של יותר מ-10% במספר דו"חות המידע שהוזמנו מחו"ל על חברות ישראליות. בדן אנד ברדסטריט מציינים כי ארה"ב היא המדינה ממנה הוזמנו מספר הדו"חות הגדול אודות עסקים וחברות ישראליות. כשליש מכלל הדו"חות (32.1%) על חברות ישראליות הוזמנו מגורמים בארה"ב.

במקום השני ברשימת המדינות המתעניינות נמצאת בריטניה (כ-12.8% מכלל הדו"חות), ואחריה גרמניה (11.3%), בלגיה (כ-4.7%) וצרפת (כ-4.6%).

בתוך כך, עולה מהנתונים כי בקשות לקבלת מידע על חברות ישראליות התקבלו גם ממדינות להן אין קשרים דיפלומטיים עם ישראל. רשימת המדינות המתעניינות ביצירת קשרים עם חברות ועסקים בישראל היא ארוכה ביותר ואלו הן רק חלק משמותיהן: אירלנד, דנמרק, מלטה, ונצואלה, ברזילומקסיקו.