מינהל התעופה האמריקני החל הביקורת לקראת החזרתה של ישראל לדירוג הגבוה של בטיחות התעופה

(עדכון) - רש"ת תובעת מעיריית הרצליה לאפשר לה לגזום עצים באזור שדה-התעופה ■ ה-FAA הוריד בסוף 2008 את דירוג בטיחות הטיסה של ישראל מקטגוריה 1 לקטגוריה 2 על רקע ליקויים בטיחותיים

צוות של מינהל התעופה הפדרלי האמריקני (FAA) החל היום (ג') בשלב הראשון של הביקורת ברשות התעופה האזרחית (רת"א) לקראת החזרתה של ישראל לדירוג הגבוה של בטיחות התעופה.

כזכור, הוריד מינהל התעופה הפדרלי האמריקני בסוף 2008 את דירוג בטיחות הטיסה של ישראל מקטגוריה 1 לקטגוריה 2 על רקע ליקויים בטיחותיים שהתגלו ברמת הפיקוח על התעופה האזרחית בארץ.

בעקבות הורדת הדירוג הקים מנהל רת"א גיורא רום, מינהלת המרכזת את כל הפעילות להחזרתה של ישראל לקטגוריה 1. אנשי רשות התעופה האזרחית (רת"א) יציגו היום לראשונה בפני הצוות האמריקני את התקדמות תיקון הליקויים, בהתאם לתוכנית עבודה שסוכמה בין ה-FAA לרת"א.

כחלק מהפעולות להחזרת הדירוג סיימו באחרונה 17 מפקחים של רשות התעופה האזרחית

רש"ת תובעת מעיריית הרצליה לאפשר לה לגזום עצים באזור שדה התעופה

ברקע לביקורת רשות שדות התעופה הגישה היום (ג') בקשה דחופה לבית משפט השלום בתל אביב ובה היא מבקשת לבטל צו שהוציאה עיריית הרצליה, במעמד צד אחד, כנגד עבודות גיזום עצים שרש"ת מעוניינת לבצע לצורך שמירה מיטבית על בטיחות הטיסה קורס ראשון בפיקוח על מובילים אווירים. הקורס נערך על ידי מדריכים מטעם האקדמיה של ה-FAA שהגיעו לישראל במיוחד לצורך הקורס. בחודש הבא יחל ברשות התעופה האזרחית קורס נוסף של מפקחי כושר אווירי שיועבר גם כן על ידי מדריכי האקדמיה של ה-FAA.

בשדה התעופה הרצליה.

גובה העצים בחורשה הסמוכה לשדה התעופה הרצליה מהווה סכנה בטיחותית חמורה לטסים משדה התעופה. רשות שדות התעופה ביקשה לפתור בעיה זו בצורה המקובלת במדינת ישראל ופנתה לקרן הקיימת לישראל לצורך קבלת רישיון לגיזום וכן לעיריית הרצליה. כל הפעילות נעשתה בתיאום מלא מול הגופים.

לאחר שקיבלה לכך אישור מהגורמים הרלבנטיים בקק"ל החלה רש"ת לפני מספר חודשים בעבודות הגיזום. בשל פניית עיריית הרצליה לבית המשפט נעצרו עבודות הגיזום והעצים עדין מפריעים לעבודת הפקחים בשדה ומהווים סכנה בטיחותית.

רשות שדות התעופה מותחת ביקורת קשה כנגד עיריית הרצליה המונעת את ביצוע העבודות ההכרחיות לשיפור בטיחות הטיסה- גיזום עצים גבוהים הנמצאים בקרבת השדה, המסתירים את הראות ממגדל הפיקוח ופוגעים קשות ברמת בטיחות הטיסה.

לדברי גורמים ביכירם ברשות "עיריית הרצליה מתנהלת בצורה תמוהה. מחד, העירייה ידועה בהתנגדותה החריפה למיקומו של שדה התעופה ומתריעה חדשות לבקרים בדבר "הסכנה הבטיחותית" הטמונה בו ומאידך היא מכשילה כל ניסיון אמיתי של רשות שדות התעופה לשיפור הבטיחות בשדה.