יעקב אילון ל"פירמה": אני לא יודע למה יוסי מימן ממשיך להשקיע בערוץ 10"

אילון על הרגולציה: "זה נראה כמו עיקרון בלתי נגמר שמה שעובד - צריך להרוס" ■ על האפשרות שיקום בישראל ערוץ חדשות: "זה דבר כל-כך טבעי כאן. אם מבשילים התנאים, אני שם"

"אני לא יודע למה יוסי מימן ממשיך להשקיע בערוץ 10. באמת לא יודע". כך אומר מגיש חדשות 10 יעקב אילון בראיון בלעדי למגזין "פירמה" הקרוב, שיוצא לאור היום (ג'). יש כאן רצון לקיים כלי תקשורת בישראל, אבל מעבר לזה באמת לא ברור מה מרוויחים מזה כרגע. אני לא יודע מה יהיה. המצב נגרר ונגרר והערוץ גוסס לאט וכך גם התעשייה מסביבו", אומר אילון ומפנה אצבע מאשימה לרגולציה.

"השיטה פשטה את הרגל. זה פשוט. היא פשטה את הרגל כבר מזמן", הוא אומר. "זה שהיום, ב-2009, ערוץ 10 הולך להיסגר וערוץ 2 נאבק גם הוא בבעיות כלכליות, זו תוצאה של שיטה ששנים פשטה את הרגל, שהתחילה עקום מהיום הראשון.

"במכרז השני על ערוץ 2, שאחרי המהלך הגאוני מספר אחת שבו לקחו ערוץ עם שבעה ימים וחילקו לשלוש, כי שבע מתחלק יפה בשלוש כידוע - עשו מכרז, זרקו אחת והשאירו שתיים. אמרתי אז שאין בזה היגיון, למה זה טוב? אז אמרתי. במכרז ההוא לקחו מאות מיליונים מהזכיינים. למה? על מה? תנו להם לעשות טלוויזיה. זה נראה כמו עיקרון בלתי נגמר שמה שעובד - צריך להרוס".

אילון דוחה את הטענות על האשם התלוי בניהול הערוץ עצמו: "אם האינטרס הוא שתהיה טלוויזיה מסחרית, חיה ונושמת אז צריך לדאוג שזה יקרה, לא לדאוג שזה לא יקרה. עם כל זה שיש מקהלה די קבועה שמשמיצה את הטלוויזיה המסחרית, כל אחד מסיבותיו".

בנוסף, מספר אילון כי טרם גנז את חלום ערוץ החדשות הישראלי. "בישראל זה דבר כל כך טבעי", הוא אומר. "אם מבשילים התנאים, אני שם. אחד האלמנטים החשובים בערוץ כזה, הוא שתהיה לו סינרגיה עם אחד מערוצי הברודקאסט, כדי לצמצם עלויות גם. עושים מיזוג-מסכי, זה מה שיקרה באופן טבעי. בערוץ כזה, ארצה לקחת על עצמי את ניהול ההקמה, אך לא את הניהול השוטף".

הראיון המלא עם אילון מתפרסם במגזין "פירמה" של "גלובס"