התאחדות התעשיינים לקראת ועידת "קלינטק ה-13": "העתיד טמון בטכנולוגיות סביבתיות"

בוועידה יחולקו תארים למצטייני השנה: חברת אקוויז נבחרה כ"חברה פורצת דרך" בעבור פתרונות והישגים בתחום טיהור מי השפכים ■ סולאראדג' תקבל את פרס הפיתוח המצטיין של השנה, בעבור מערכת אנרגיה סולארית חדשנית

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

"אנו רואים הכרח הנוגע לכל תחומי התעשייה הישראלית בקידומו של ייצור בר-קיימא השומר על הסביבה, ולשם כך יש לעודד השקעות ומימון ממשלתי", כך אמר ניר קנטור, מנהל איגוד הכימיה, הפרמצבטיקה ואיכות הסביבה בהתאחדות התעשיינים, לקראת ועידת "קלינטק ה-13" הבינלאומית שתתקיים בסוף החודש (29 ו 30 ליוני) בתל-אביב.

"במקביל לכך, עלינו לדאוג לקיומה של סביבה עסקית תומכת, שתהיה בעלת תנאי ודאות לטווח הרחוק, גם ובעיקר עבור אותן טכנולוגיות סביבתיות המהוות עבורנו את העתיד. ביכולתן של אותן טכנולוגיות לתרום לתעשייה הישראלית, כך שזו תמשיך בתפקידה כקטר המוביל את המשק".

בין הזוכים השנה בתוארי "נבחרי השנה" של תעשיית הקלינטק ואיכות הסביבה הישראלית, שיחולקו בוועידה: אודי גת, ראש מועצת חבל אילות שבערבה, בעבור פעילות מצטיינת למען איכות הסביבה בישראל; חברת אקוויז נבחרה כ"חברה פורצת דרך" בעבור הפתרונות וההישגים שלה בתחום טיהור מי השפכים; חברת סולאראדג' תקבל את פרס הפיתוח המצטיין של השנה, בעבור מערכת אנרגיה סולארית חדשנית, המפיקה יותר אנרגיה בפחות כסף.

חברת "הנדסת הספק", המתמחה בהתייעלות מערכות תאורה והקימה מערכות ב-89 רשויות בישראל תקבל את הפרס השנה בעבור תרומתה המשמעותית לחברה בישראל.

עוד זכו בפרסי הצטיינות - פרויקט "ילדים מובילים שינוי" של החברה להגנת הטבע, והמכונים לחקר המדבר ע"ש יעקב בלאושטיין באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, קריית שדה בוקר.

חיים אלוש, מנכ"ל קבוצת משוב המפיקה את האירוע: "תעשיות הקלינטק הפכו למנוע הצמיחה החזק ביותר בעולם, ולפי התחזיות, תעשיות אלו ייצרו מאות אלפי מקומות עבודה בשנים הקרובות. בתקופה זו, שהאבטלה במשק הישראלי גוברת, תעשיית הקלינטק העולמית המקומית תוכל לייצר אלפי מקומות עבודה חדשים במשק ולהקטין את תלותה של מדינת ישראל בייבוא נפט וגז. ע"פ נתוני משרד התמ"ת, יש היום בישראל כ-350 חברות המתעסקות בטכנולוגיה ירוקה".