סמסונג Ultra Touch - נפתח קרב המגע

גלובס tv דגם המגע החדש של סמסונג בהחלט מצליח לרענן את שוק המגע בארץ, כאשר הוא מצליח לקרב אליו קהל חדש של לקוחות, שלא רצה עד עכשיו להשתדרג לטלפונים מהסוג הזה

ה-Ultra Touch של סמסונג או בשם המספרי שלו - S8300 מביא לארץ את מגמת מכשירי המגע בעיצוב הסליידר. מדובר באופנה שרק התחילה בעולם ובישראל, כאשר אחד המתחרים הבודדים של הסמסונג בעיצוב הזה, הוא ה-Pre של פאלם, שיצא קצת לפני יותר משבוע בארה"ב.

עיצוב: כאמור, ה-Ultra Touch הוא מכשיר מגע בעל מסך בגודל 2.8 אינץ', המאפשר לתפעל את כל התכונות שלו, רק באמצעות האצבע. ייחודו של דגם זה, הוא כמובן מקלדת הכפתורים הנומרית. השימוש בכפתורי הספרות והאותיות מתבצע בצורה סטנדרטית, בדומה לשאר טלפוני הסליידר הנמצאים היום בשוק. היתרון הגדול של מקלדת ספרות רגילה, שהיא פותרת את החסם שמנע עד היום מלקוחות לעבור למכשירי מגע - חוסר נוחות בהקלדה, בזמן שאתם לא מסתכלים על המסך (הקלדה עיוורת).

שתי הערות שקשורות לעיצוב, הראשונה מיקום החריץ לכרטיס הזיכרון, שיכריח אתכם להוציא את הבטרייה, בשביל להחליף כרטיס. השנייה היא שקצת קשה לצפות במסך באור שמש ישיר.

ממשק: מערכת ההפעלה של סמסונג עושה כאן עבודה יחסית מוצלחת והיא נוחה, יציבה וידידותית יותר מזו שהייתה קיימת באומניה (Windows Mobile 6.1). אולם ממשק המגע לא היה מספיק נוח לטעמנו בחלק מהתפריטים, האייקונים היו קטנים במקומות מסוימים לאצבעות שלנו ובמקרים אחרים, מצאנו את עצמנו לוחצים מספר פעמים על אותו סמן, בשביל שהפקודה תיקלט.

סמסונג אולטרה טאץ UltraTOUCH_still


ווידג'טים: ממשק הטלפון כולל גם את מערכת הווידג'טים של סמסונג. תכונה זו מאפשרת לכם לשים בעמוד הבית מספר רב של מיני ישומים, שיאפשרו לכם לבצע פעולות מסוימות. למשל, חיווי על מצב מזג האוויר, רשימת אנשי קשר מעודפים, גישה מהירה לפייסבוק, לפיקסה - שירות התמונות של גוגל או אפילו גישה מהירה לממשק הבלוטות'. סמסונג מעדכנת את יישומי הווידג'טים כל הזמן וניתן להוריד אותם מהאינטרנט הסלולרי.

מצלמה: אחת התכונות המוצלחות של ה-Ultra Touch היא מצלמת ה-8 מגה פיקסל המצוינת שלו. המצלמה הזו מוציאה תמונות טובות מאוד באור יום ותמונות קצת פחות טובות בתנאי תאורה חשוכים (למרות הפלאש - מנורת LED). בין היכולות של המצלמה: זיהוי פנים, חיוך, מייצב תמונה והדבקה של המיקום הגיאוגרפי באמצעות ה-GPS.

תכונות נוספות כוללות: ספיקרפון באיכות טובה, העדר תקשורת אינטרנט אלחוטית (Wi-Fi), מסך חסין מפני שריטות, אולם מכסה בטרייה שיתקלף מהצבע המקורי שלו בתוך מספר ימים. הערה נוספת, בדומה למכשירים אחרים של החברה, גם כאן לוח השנה כולל מספר מוגבל של תווים, דבר שמקשה מאוד את העבודה איתו. כמו כן, הטלפון גם כולל חיישן לשינוי זווית התמונה בצורה אוטומטית, GPS לניווט בכבישים (בתשלום נפרד עבור התוכנה) ונגן מוזיקה ידידותי, כולל בלוטות' סטריאופוני.

ה-Ultra Touch נמכר כרגע בסלקום, אבל הוא צפוי ככל הנראה להגיע גם לפרטנר ולפלאפון בקרוב.

בשורה התחתונה, דגם המגע החדש של סמסונג, בהחלט מצליח לרענן את שוק המגע בארץ, כאשר הוא מצליח לקרב אליו קהל חדש של לקוחות, שלא רצה עד עכשיו להשתדרג לטלפונים מהסוג הזה.

מחיר בסלקום: 3,040 שקל (או 89 שקל כפול 36 תשלומים).

ציון: 8.5.