אוריאל לין מצרף מורד נוסף בעסקת החבילה: יו"ר מרכז השלטון המקומי

השניים ייאבקו נגד פתיחת הליכים פליליים נגד ראשי ערים ובעלי עסקים, אם לא יוכלו לשלם שכר בזמן בשל המצב, בנוסף לסנקציות הכלכליות המוטלות על הלנה

השבוע (ב') דיווח "גלובס" כי נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין חבר ליו"ר ההסתדרות הלאומית יואב שמחי למרד משותף נגד עסקת החבילה. כעת לין מצרף שותף נוסף, והוא יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט.

השניים ייאבקו נגד פתיחת הליכים פליליים נגד ראשי ערים ובעלי עסקים, אם לא יוכלו לשלם שכר בזמן בשל המצב, בנוסף לסנקציות הכלכליות המוטלות על הלנה. כן סיכמו על שת"פ שנועד לעודד את המסחר גם מחוץ לערים הגדולות.

נזכיר, כי אתמול כינס מרכז השלטון המקומי מסיבת עיתונאים שבמהלכה הכריז כי אם חוק ההסדרים יעבור כלשונו, הרשויות המקומיות ייאלצו בחודשים הקרובים לפטר 6,000 עובדים.

לטענת בוחבוט, אם הקיצוץ הרוחבי של 5% במשרדי הממשלה והקיצוצים במענקי האיזון ייצאו אל הפועל, 80 רשויות יקרסו ועשרות ראשי רשויות שהתנהלותם תקינה יאלצו להפסיק את התנהלות הרשות ובכלל זה לשלם משכורות לעובדים.

האינטרס של לין מצידו, הוא לתגבר כוחות במאבק מול שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר הארגונים הכלכליים, על מתווה התוכנית הכלכלית בסעיפים הנוגעים למעסיקי. לדבריו, "אם עד כה נראה היה שמדובר בשינויי חקיקה מרחיקי לכת עבור המגזר העסקי, הרי שגם ראשי הרשויות צפויים להינזק, עלולים להיפתח נגדם הליכים פליליים.

כעת נותר לראות איך יגיבו העובדים ליוזמה הזאת, שנועדה לבלום הגנה על זכויות בסיסיות כמו קבלת שכר במועד.