נאמן האג"ח לאנגל אירופה: "החברה חוזרת בה מהתחייבויותיה"

עו"ד שפירא, המייצג את נאמן האג"ח זיו האפט: "משיחות שהתקיימו בימים האחרונים ניתן היה להבין כי החברה חוזרת בה מההתחייבות, ומציעה כעת לשעבד את התקבולים שיתקבלו לאנגל אירופה, ולא את הזכויות על ההלוואה בהתאם להתחייבות המקורית"

הצרות של בוימלגרין אינן נגמרות בחברת האם, הן מגיעות גם לחברות נוספות בקבוצה. לידי "גלובס" הגיע מכתב שנשלח על ידי עו"ד עופר שפירא המייצג את מחזיקי אג"ח ג' של חברת אנגל אירופה מקבוצת בוימלגרין, ובו הוא מוחה על כך שהחברה אינה עומדת בהתחייבויותיה למחזיקי האג"ח בנושא השעבודים.

לפני שלושה שבועות פרסמה החברה הודעה לבורסה, בה ציינה כי החליטה לשעבד לטובת מחזיקי האג"ח את זכויותיה בהלוואה שהעניקה לחברה הבת אנגל משאבים באוקטובר 2008.

כעת טוען עו"ד שפירא, המייצג את נאמן האג"ח זיו האפט, כי החברה נסוגה מהבטחותיה. "משיחות שהתקיימו בימים האחרונים ניתן היה להבין כי החברה חוזרת בה מההתחייבות, ומציעה כעת לשעבד את התקבולים שיתקבלו לאנגל אירופה, ולא את הזכויות על ההלוואה בהתאם להתחייבות המקורית", נכתב בפנייה.

במכתב נאמר כי "החברה חוזרת בה מהתחייבויותיה", והובהר שהצעות אחרות של אנגל אירופה למחזיקי האג"ח אינן מקובלות על הנאמן, BDO זיו האפט. היקף האג"ח של אנגל אירופה עומד על כ-320 מיליון שקל. מועד תשלום האג"ח הקרוב הוא חודש אוקטובר, אז אמורה החברה לשלם כ-50 מיליון שקל. מצבה הפיננסי של החברה אינו פשוט: לאנגל אירופה הון עצמי של 136 מיליון שקל, מתוך מאזן של כ-2 מיליארד שקל.

למרות מצבה הלא פשוט, אנגל אירופה נתנה באוקטובר אשתקד הלוואה לחברה בת שלה, אנגל משאבים, ונכון להיום החוב של אנגל משאבים כלפי אנגל אירופה עומד על 49 מיליון שקל.

[לאתר האג"ח]