הקלף הגרעיני של ישראל

עכשיו, כשאחמדינג'אד ניצח, נתניהו יוכל להמשיך את הקמפיין נגד איראן ללא הפרעה

"מסתבר שלא נפטרנו מהמנוול". "זה דווקא טוב. לו מוסאווי היה מנצח, המערב היה משחרר אנחת רווחה, מתחבר לרגישות הנשיאותית של הרפורמטור המתון, ומרפה את הלחץ. אבל איראן לא הייתה מפסיקה לרגע את תהליך ההתגרענות. עכשיו, כשאחמדינג'אד נשאר נשיא, כל העולם יישאר בהאזנה דרוכה ונתניהו יוכל להמשיך את הקמפיין נגד איראן ללא הפרעה: איראן לפני הכול. מעל הכול. איבר אלס. כן נפציץ, לא נפציץ. ימשיכו לפמפם את התקשורת בפאניקה של 'שואה' ו'חורבן בית שלישי'".

"מה אתה רוצה? מדינה של שבעים מיליון איש שמונהגת ע"י אליטה פנאטית שלמדה מאיתנו איך לשטות ולהערים על כל העולם ולרכוש יכולת גרעינית וטכנולוגיה בליסטית. פלוס נשיא שקורא מעל כול במה להשמיד את החיידק הציוני".

"אני לגמרי לא מזלזל באיראנים. עדיין, מה שמעניין את האייתולות, כמו את הסחבקים שלהם בצפון קוריאה, הוא, בראש ובראשונה, לשרוד. וכמו שאנחנו רואים, פה ושם, אין כמו נשק גרעיני להבטיח את ההישרדות של מי שמחזיק בו. ועם ארסנל גרעיני כמו שיש לנו, שלפי 'מקורות זרים' כולל עשרות, אולי מאות ראשי חץ גרעיניים שאנחנו יכולים לשגר מהים, מהאוויר ומהיבשה, חשבתי לתומי שאנחנו יכולים לישון בשקט. אחרת, בשביל מה, לעזאזל, צברנו את כל המלאי הזה?"

"אתה לא מבין. כל הארסנל הגרעיני שלנו שווה רק בתור איום ולצורך הרתעה. אף אחד לא מתכוון להשתמש בו".

"אבל אם אף אחד לא מתכוון להשתמש בו, מה הוא שווה בתור איום, ואת מי הוא ירתיע?"

"טוב, זה בדיוק העניין של העמימות. אף אחד לא יודע אם ומתי נשתמש בו ואי הידיעה הזאת היא ההרתעה והאיום".

"ואני תמיד חשבתי שאיום מבוסס על ידיעה, לא על בורות".

"בכל מקרה, מה שביבי וברק מנסים לעשות, בדיבורים ובמעשים, זה להלחיץ את האמריקנים ולסחוט מאובמה פעולה אפקטיבית נגד איראן. אבל האמריקנים לא קונים את הבלוף הזה וגם אנחנו לא. אין לנו שום קלף מנצח ביד וכל העולם יודע את זה. אנחנו מאיימים את עצמנו לדעת".

"אז מה יהיה?"

"פשוט. או שהאמריקנים יצליחו בדיל מורכב וקשה לרתום את הרוסים והסינים, ואז האייתולות יורידו את השאלטר בנאתנז, בושהר, אראק ודומיהם, או שהרוסים והסינים ימשיכו לא לשתף פעולה ואובמה יעמוד בפני דילמה אסטרטגית: להניח לאיראנים להעשיר אורניום לאיכות צבאית או להתעמת איתם ישירות באמצעות סנקציות 'גורמות נכות', לדברי הילארי קלינטון, שפירושם המעשי הוא הכרזת מלחמה".

"ואתה מאמין שאובמה יתעמת עם האייתולות ויפיל אותם לכסא גלגלים?"

"לא נראה לי".

"אז מה יהיה"?

"איראן תהפוך למעצמה גרעינית בעשור הבא וישראל תצטרך להחליף דיסקט ולהניח על השולחן את הקלף הגרעיני המאיים ב'חור שחור' שישתק את האייתולות לצמיתות".

"ומה עם הצהרת קלינטון על המטרייה הגרעינית האמריקנית לישראל?"

"אז אמרה. מול איראן שיעית גרעינית נצטרך גם חגורה אטומית וגם שלייקס מימני". *

הכותב הוא יו"ר כלמוביל ישראל