מכירת מירס: מוטורולה תפתח חדר מידע לרוכשים

בימים האחרונים פנה מריל לינץ' לשורה של חברות תקשורת ומשקיעים וביניהם גם החברות הסלולר והציע להם להשתתף בתהליך

מוטורולה העולמית מוציאה את מירס למכירה והפעם זה נראה אמיתי יותר מתמיד. ל"גלובס" נודע שב-15 ביולי מוטורולה תפתח חדר מידע למשקיעים שמתעניינים ברכישת החברה, לאחר שבנק ההשקעות מריל לינץ' סיים את הכנת הערכת השווי של החברה וגיבש את האסטרטגיה להובלת המכירה.

בימים האחרונים פנה מריל לינץ' לשורה של חברות תקשורת ומשקיעים, וביניהם גם החברות הסלולר והציע להם להשתתף בתהליך.

מוטורולה העולמית החליטה למכור את מירס בעקבות שורה של התפתחויות שנובעות ממצבה הכלכלי בעולם, ובגלל שהיא לא תוכל להקים בארץ רשת סלולרית בטכנולוגיית ה-WiMAX. בנק ההשקעות מריל לינץ' ישראל נבחר על מנת להוביל את המכירה ובחודש וחצי האחרונים עסק בהכנת המידע למשקיעים ובהערכת השווי הפנימית למוטורולה.

למרות החשש כי הממונה על ההגבלים לא תתיר לאחת מחברות הסלולר לרכוש את החברה, מוטורולה החליטה בכל זאת לפנות לחברות הסלולריות ולבקש מהן להשתתף בתהליך.

הסיבה היא שלא ברור האם מירס היא גורם שבכלל מחולל תחרות בשוק הסלולרי, או שהיא פועלת בסגמנט צר בתוך השוק העסקי, וזאת מכיוון שנתח השוק של מירס הוא 5% בלבד. על פי הערכות של מוטורולה, במידה ואחת החברות הסלולריות תרצה לרכוש את מירס ניתן יהיה להתגבר על המשוכה של רשות ההגבלים העסקיים. פרטנר סביר להניח לא תשתתף במכרז מכיוון שהיא עצמה נמצאת בעיצומו של תהליך למכירתה.