נוקיה 6210 Navigator - מכשיר ניווט שלא הותאם לארץ

ל-6210 שום ייחוד למשתמש הישראלי: יתרונות המכשיר הם ב-GPS פנימי, ממשק סימביאן מחודש ונגן מוזיקה ידידותי לשימוש, והחסרונות מתבטאים בהיעדר Wi-Fi, בסוללה חלשה, במצלמה באיכות נמוכה ובתוכנת ניווט שאינה רלוונטית לישראל

הנוקיה 6210 נוויגייטור (Navigator) נשמע כמו הבטחה מוצלחת - סלולרי המיועד לניווט. תחום הניווט בעולם הטלפונים הפך בחודשים האחרונים לדבר הכי חם במכשירים החדשים, כאשר יצרני הטלפונים הבינו שאחרי המצלמה ונגן המוזיקה, הדבר שכולנו צריכים איתנו במכשיר הנייד הוא נווט אישי.

נוויגייטור 6210

GPS - יתרון בעיקר בחו"ל: נוקיה הגדילה לעשות והוציאה מכשיר ששם את יכולות הניווט בחזית, לפני תכונות כמו צילום או מוזיקה. ה-6210 מגיע עם GPS פנימי, מסך ברור לצפייה בגודל 2.4 אינץ' וכפתור ייעודי המזניק את תוכנת הניווט של נוקיה מכל תפריט בו אתם נמצאים. לחיצה נוספת על הכפתור בזמן השימוש בתוכנה תיתן לכם את מיקומכם הנוכחי על המפה. יכולת אחרת בדגם הזה שלא הייתה קיימת עד היום במכשירים אחרים בארץ היא "המצפן". בדומה ל-G1 של HTC או בשמו המוכר יותר - הגוגלפון, הפונקציה הזו משנה את הכיוון של המפה כך שהצפון במפה תמיד יהיה בכיוון צפון ולא בחלק העליון של המסך.

הבעיה הגדולה ביכולות האלו, שהן לא ממש עוזרות לצרכן הישראלי שרוצה לנווט בארץ, משום שהתוכנה לא מכסה את שטח מדינת ישראל ברמה המאפשרת לנווט, אלא ברמה כללית מאוד. מה שאומר, שאי אפשר לנווט איתה ואי אפשר לעשות איתה שום דבר בארצנו הקטנה. מבחינה זו, ה-6210 הוא מכשיר עם יכולות GPS בדיוק כמו הנוקיה N95 או הסוני אריקסון C902, ואין לו שום יכולות ניווט שלא ראיתם בטלפונים אחרים בארץ. מצד שני, אם תטוסו מעבר לים, תגלו שהתוכנה הזו מאפשרת לכם לנווט בכבישים ולקבל דיווחים על עומסי תנועה.

כדי לעבוד עם ה-GPS בארץ, תצטרכו להשתמש בתוכנת הניווט "אורנג' GPS" שתעלה לכם 21 שקל בחודש. מובן, שהתוכנה הזו לא נהנית מהיתרונות של תוכנת הניווט של נוקיה.

מצלמה - איכות נמוכה: למכשיר אמנם מצלמת 3.2 מגה פיקסל והיפוך המסך מאנכי לאופקי בצורה אוטומטית, אך איכות התמונה נמוכה וצילום הווידיאו באיכות סבירה פלוס.

ממשק סימביאן - נוח: ב-6210 גרסה מעודכנת לממשק הסימביאן, המאפשרת לסגור תוכנות הרצות ברקע בצורה קלה יותר וגם להציג את התפריטים בעמוד הבית בתור סרגל כלים המעומד לאורך.

ציוד נלווה - לוקה בחסר: הערה קלה לייבואן של נוקיה בארץ: אם כבר קוראים למכשיר נוויגייטור, למה לא לצרף לערכה מתלה לרכב ומטען מצית שיאפשרו לעבוד עם הטלפון בקלות בזמן נהיגה?

בשורה התחתונה - שום ייחוד למשתמש הישראלי: יתרונות המכשיר הם ב-GPS פנימי, ממשק סימביאן מחודש ונגן מוזיקה ידידותי לשימוש, והחסרונות מתבטאים בהיעדר Wi-Fi, בסוללה חלשה, במצלמה באיכות נמוכה ובתוכנת ניווט שאינה רלוונטית לישראל. אולי כדאי להתחיל לגייר את תוכנת הניווט של נוקיה לשימוש מקומי, כך שגם אנחנו נוכל ליהנות מהיתרונות שנוקיה מציעה בחו"ל? הרי לבסוף יכולות ה-GPS במכשיר הזה לא שונות משום טלפון אחר שנמצא בשוק המקומי, ונוקיה מאבדת מהבידול שלה.

מחיר באורנג': 2,124 שקל (או 59 שקל ב-36 תשלומים).

ציון: 7.5.