משאל התאחדות התעשיינים: 19% מהמפעלים יוציאו את העובדים שלהם בקיץ לחופשה מרוכזת

כשליש מעובדי ענף הטכסטיל יצאו לחופשה מרוכזת, כמו גם 26% ממפעלי המתכת והחשמל, 23% ממפעלי המזון ו-20% ממפעלי ההיי-טק

19% ממפעלי התעשייה, יוציאו את העובדים לחופשות מרוכזות הקיץ, תוך הפסקת פעילות המפעל. כך עולה מסקר שערכה התאחדות התעשיינים.

רן טוטנאור, יו"ר ועדת העבודה של התאחדות התעשיינים אמר כי על פי המשאל שערכה ההתאחדות כשליש ממפעלי הטקסטיל יוציאו את העובדים לחופשות מרוכזות בקיץ, כך גם בכ-26% ממפעלי המתכת והחשמל ובכ-23% ממפעלי המזון.

טוטנאור הוסיף, כי 20% ממפעלי ההיי-טק יוציאו את העובדים לחופשות מרוכזות תוך הפסקת פעילות המפעל כמו גם כ-9% ממפעלי הכימיה והפרמצבטיקה ו-9% ממפעלי הבניה והצריכה.

עוד עולה מהסקר כי בקרב 15% ממפעלי התעשייה יצאו חלק מהעובדים לחופשה מרוכזת, זאת תוך המשך פעילות המפעל. ב-68% מהמפעלים ינתנו החופשות לפי בחירת העובד. 8% מהמפעלים יצאו לחופשות לפי תכנון אספקות ולקוחות ולפי עומס הייצור. (יצויין, כי הנתונים מסתכמים ביותר מ-100% שכן יש מפעלים המוציאים את העובדה לחופשות במספר אופנים).

עוד מתברר מהמשאל של התאחדות התעשיינים, כי 25% מהמפעלים משתתפים בתשלום קייטנות לילדי העובדים, 23% מהמפעלים משתתפים במימון נופש או סוף שבוע של העובדים, 27% מהמפעלים מארגנים לעובדיהם ימי כיף ו-43% מהמפעלים לא עורכים כלל פעילות קיץ לעובדיהם. (יצויין כי הנתונים מסתכמים ביותר מ-100% שכן ניתן היה לענות על יותר מתשובה אחת).

טוטנאור ציין, כי מהמשאל עולה, כי כמעט כל המפעלים לא מפחיתם את מספר שעות העבודה בחודשי הקיץ. טוטנאור הדגיש, כי 63% מהמפעלים ישלמו לעובדיהם את דמי ההבראה במשכורת חודש יולי, 11% במשכורת חודש אוגוסט, 11% משלמים לעובדים את דמי ההבראה במועד בו התחיל העובד את עבודתו, השאר 33% משלמים במועדים אחרים בחודש יוני, דצמבר, ינואר ואף לאורך השנה כולה. (יצויין כי הנתונים מסתכמים ביותר מ-100% שכן ישנם מפעלים המשלמים במספר מועדים).