מחזיקי האג"ח של GMF משדרגים את המאבק: עוה"ד אופיר נאור ורנן גרשט מונו לייצג אותם מול בעלי השליטה

הצעת הסדר החוב של בעלי המניות של GMF, קרן RP, המחזיקה ב-63% ממניותיה, ואי.בי.אי חיתום שמחזיקה ביתר המניות פורסמה בתחילת החודש, אך נראה שמחזיקי האג"ח דורשים מספר שיפורים

עליית מדרגה במאבק של מחזיקי האג"ח של GMF במטרה לקבל את כספם בחזרה - מינו את עורכי הדין אופיר נאור ורנן גרשט לייצג אותם מול בעלי השליטה של GMF. זאת ימים ספורים לאחר שחברת VCE, לווה של GMF הודיעה שלא תעמוד בהחזר ההלוואה בגובה של כ-20 מיליון שקל.

VCE פועלת בתחום של נדל"ן במרכז אירופה וקיבלה מימון לצורך רכישת קרקעות. לפני מספר חודשים לא עמדה בהחזרי החוב בזמן, אך השבוע הודיעה סופית שלא תוכל לשלם את הקרן והריבית שהייתה אמורה להעביר ל-GMF עד ה-15.06.

חברת המימון GMF נקלעה למשבר - סיימה את הרבעון הראשון של השנה בהפסד של כמיליון דולר, תזרים מזומנים שלילי של 250 אלף דולר והון עצמי של 975 אלף דולר בלבד. החברה אמורה לשלם למחזיקי האג"ח 14 מיליון דולר עד סוף השנה, אך לא ברור מהיכן יגיע הכסף.

הצעת הסדר החוב של בעלי המניות של GMF, קרן RP, המחזיקה ב-63% ממניותיה, ואי.בי.אי חיתום מייסודו של רונן צלניר, המחזיקה ב-36% מהחברה, פורסמה בתחילת החודש, אך נראה שמחזיקי האג"ח דורשים מספר שיפורים.

באסיפת האג"ח האחרונה שהתקיימה ב-10.06 הוחלט לתת ל-GMF את האפשרות להגיע להסדר עם בעלי האג"ח תוך שבועיים. אם לא יתגבש הסדר, בעלי האג"ח יפנו לבית המשפט בבקשה למנות מפרק לחברה. עוד הוחלט, שעל מנת שהאג"ח לא יגרע ממסחר, יום האקס לתשלום האג"ח יידחה ב-30 ימים