QT, פרויקט מגורי היוקרה של דנקנר בלאס וגאס, בדרך לפירעון חלקי של הלוואה בסך 50 מיליון דולר

פרויקט הנדל"ן QT כולל 2 מגדלי יוקרה, כאשר שלב הבניה אמנם הסתיים אך עשרות דירות טרם נמכרו ■ בשני הרבעונים האחרונים לא נמכרה ולא דירה אחת בפרויקט היוקרתי

בסוף חודש מאי הודיעה נכסים ובנין , כי חברת הנדל"ן האמריקנית QT קיבלה הארכת הלוואה בהיקף של 86 מיליון דולר (לאחר פירעון חלקי מיידי בסכום של 6 מיליון דולר) עד לסוף 2010. באותה הודעה ציינה החברה, כי בתוך 3 שבועות יוארך מכתב האשראי הניתן להבטחת ההלוואה, כאשר היקפו 50 מיליון דולר מתוכם עומד חלקה של נכסים ובנין על 12.5 מיליון דולר. "אי הארכת מכתב האשראי תאפשר למלווים להשתמש בו לשם פירעון חלקי של החוב", מסרה אז נכסים ובנין. היום, נודע, כי מכתב האשראי לא הוארך, בשל התנגדות אחד מבעלי המניות ב-QT.

חברת לייטון (Lyton) היא זו שהתנגדה להארכת מכתב האשראי, מה שסולל את הדרך לפירעון חלקי של ההלוואה האמורה. למעשה, המלווים זכאים למשוך את מלוא סכום מכתב האשראי - 50 מיליון דולר - כך שלאחר הפירעון החלקי תעמוד יתרת ההלוואה על 36 מיליון דולר. לייטון לא ראתה עין בעין עם נכסים ובנין ולא הייתה מוכנה לשלם תוספת ריבית בעבור הארכת ההלוואה, אלא העדיפה לשלם עכשיו מהכספים שכבר התקבלו ממכירת הדירות.

נכסים ובנין הינה חברת נדל"ן המוחזקת על ידי דסק"ש (83.6%) מקבוצת IDB של נוחי דנקנר. QT הינה חברת נדל"ן אמריקנית העוסקת בהקמת פרויקט נדל"ן למגורים בלאס וגאס, והיא מוחזקת, בין היתר, על ידי IDBG - חברת משותפת של נכסים ובנין ו-IDB פתוח, המחזיקים חלקים שווים בה (36% בסך הכל). כאמור, חלקה של נכסים ובנין במכתב האשראי עומד על 12.5 מיליון דולר, וחלקה של IDB פיתוח הינו זהה.

פרויקט הנדל"ן QT כולל 2 מגדלי יוקרה, כאשר שלב הבניה אמנם הסתיים אך עשרות דירות טרם נמכרו. כל מגדל הוא בן 18 קומות ובסה"כ ישנן 219 דירות מגורים. נכון לסוף שנת 2008, אוכלסו כבר 136 דירות שנמכרו ב-296 מיליון דולר, כלומר כ-2.17 מיליון דולר בממוצע לדירה. עם זאת, המשבר הביא להאטה ניכרת בקצב מכירת הדירות: ברבעון השלישי של 2008 רק 2 דירות תמורת 5.6 מיליון דולר וברבעון הרביעי לא נמכרה ולו דירה אחת. גם ברבעון הראשון של 2009 לא נמכרה שום דירה בפרויקט. החברה הבטיחה בעבר להשתמש ברווחים מהפרויקט קודם כל כדי להחזיר את ההלוואות שנטלה, וכמו כן העריכה כי בשל אופיו היוקרתי של הפרויקט, מלאי הדירות שנותרו יימכר ברווחיות.