הבורסות האירופיות סגרו בירידות לאחר שהבנק העולמי צפה כי התמ"ג של מדינות הגוש יתכווץ השנה ב-4.5%

הבנק העולמי חוזה כי התמ"ג העולמי יתכווץ השנה ב-2.9% ■ הדאקס איבד 2.7% והקאק נפל ב-3% ■ מדד אמון העסקים בגרמניה עלה ביוני בפעם השלישית ברציפות ל-85.9 נקודות מ-84.3 נקודות במאי

המדדים המובילים באירופה נסגרו בירידות שערים, לאחר שנוריאל רוביני חזה "תיקון משמעותי כלפי מטה בשווקים הפיננסים בהמשך השנה" והבנק העולמי עדכן מטה את תחזית הצמיחה מדינות גוש האירו להתכווצות של 4.5% ב-2009 - כמעט פי שתיים מבתחזית הקודמת לנסיגה של 2.7% "בלבד".

הבנק העולמי, שבהנהלת רוברט זואליק, העריך כי התמ"ג העולמי יתכווץ ב-2.9% בשנה הנוכחית, בהשוואה לנסיגה של 1.7% בלבד לפי התחזית הקודמת. באשר לשנה הבאה: הכלכלה העולמית צפויה לצמוח בקצב שנתי של 2% לעומת גידול של 2.3% בתחזית הקודמת.

מדד אמון העסקים של מכון IFO עלה זה החודש השלישי ברציפות במהלך חודש יוני - סימן לכך שהמיתון בכלכלה הגדולה ביותר בגוש האירו מתחיל להתפוגג.

מדד המחירים לצרכן בגרמניה צפוי לרשום את הירידה החדה ביותר מזה 22 שנה. מדד המחירים לצרכן בגרמניה קפא על השמרים במאי והוא צפוי להמשיך ולרדת לשטח שלילי. כלכלת גרמניה צפויה לגלוש לדיפלצייה ולגרור אחריה את גוש האירו כולו לתקופה ארוכה של צמיחה שלילית בעוד הצרכנים והעסקים ממתינים להוזלות מחירים נמשכות ומעכבים את הוצאותיהם והשקעותיהם הנוכחיות.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים כי מדד החלפי הריבית מראה כי המשקיעים אינם מאמינים כי הבנק האירופי המרכזי (ECB) יוריד את שער הריבית בישיבת המדיניות הבאה שלו לאור חוסר ההסכמה אשר שורר בקרב חברי מועצת הבנק המרכזי.

בסיום המסחר איבד הפוטסי הלונדוני 2.3%, הדאקס הגרמני ירד ב-2.7%, הקאק הצרפתי נפל ב-3%.

בזירת המטבעות, האירו יורד ב-0.63% ל-1.385 דולר והליש"ט מאבדת 0.93% ל-1.634 דולר.

בזירת המאקרו

מדד אמון העסקים בגרמניה (IFO) עלה זה החודש השלישי ברציפות בחודש יוני ל-85.9 נקודות מ-84.3 נקודות במאי. אנליסטים בסקר של "בלומברג" חזו תוצאה של 85 נקודות. בחודש מארס המדד ירד לרמה של 82.2 נקודות - שפל של 26 שנה.

מניות בכותרות

כור, המוחזקת על ידי דסק"ש (62.7%), תרכוש מניות של חברת קרפור הצרפתית בהיקף של 3.5 מיליארד שקל (630 מיליון אירו). כור כבר החלה לרכוש מניות קרפור והיא מחזיקה כעת ב-כ-0.25% מהון מניותיה של החברה הצרפתית (כ-1.76 מיליון מניות) בסכום השקעה כולל של כ-284 מיליון שקל.

החברות אלקטל-לוסנט ו - HP חתמו על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי. מדובר בהסכם לשת"פ עסקי גלובלי לתקופה של 10 שנים ומטרתו מינוף השילוב בין מוצרי טלקום למוצרי מחשוב ומידע.

ענקית הכרייה האירופאית אקסטרטה פנתה לאנגלו אמריקן המתחרה בכדי לבחון את האפשרות למיזוגן של שתי החברות. השווי הכולל של שתי החברות נאמד ב-67.2 מיליארד דולר.

מנכ"ל ובעל השליטה ב-ווירג'ין אייר, סר רי'צרד ברונסון, אומר כי יש לתת לבריטיש אירוויז לפשוט את הרגל.

מניות האנרגיה BHP ביליטון , ריו טינטו , רויאל דאטש של ובריטיש פטרוליום ריכזו עניין על רקע ירידת מחיר הנפט, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

ישראליות באירופה

ג'וזף וולף, ראש מחלקת המחקר בברקליס קפיטל ישראל מותיר לפרוטרום מחיר יעד של 36 שקל והמלצת "משקל יתר". מחיר היעד משקף למניה פרמיה של 22.8% על מחיר הפתיחה שלה היום בבורסה בת"א.

טליט תקשורת שלחה את התוצאות הסופיות לשנת 2008 לבעלי המניות ופרסמה את הדו"ח באתר החברה.

[לישראליות באירופה]